zadania na poniedziałek 31.01.

Tematyka dnia: Stroje karnawałowe.

 

1. Ćwiczenia na początek dnia:

Dzieci na polecenie R.:

– wykonują 18 podskoków,

− przykucają. R. odlicza od 15 do 0. Dzieci z każdą usłyszaną liczbą powoli wstają, aby na końcu wyskoczyć w górę jak rakieta.

Taniec na łyżwach – ćwiczenie z elementem równowagi.

Dzieci poruszają się po sali, naśladując taniec na łyżwach. Na dźwięk bębenka przybierają pozę łyżwiarza w tańcu, stając na jednej nodze.

  • Odgarnianie śniegu – ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

Dzieci naśladują odgarnianie śniegu: pochylają się do przodu, naśladują nabieranie śniegu na szuflę i odrzucanie go za siebie.

  • Śnieżynka ląduje – ćwiczenia rozwijające szybką reakcję na sygnał.

Dzieci otrzymują woreczki (umowne śnieżynki). Każde dziecko wskazuje woreczkiem części ciała, których nazwy wypowiada i które pokazuje R. Na dźwięk grzechotki dzieci rozkładają ręce na boki i wirują po sali.

 

2. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Bal karnawałowy.

 

Słuchanie opowiadania. Przedszkolaki z radością przygotowywały się do balu karnawałowego. Nauczycielka zaproponowała, żeby każde dziecko przebrało się za swoją ulubioną postać z bajki. Przy okazji zaproponowała zabawę w zgadywanki. W tym celu ustawiła parawan, za którym można było się schować. Dzieci przebierały się w ukryciu i pojedynczo stawały za parawanem. Pozostałe przedszkolaki uważnie słuchały podpowiedzi nauczycielki i próbowały odgadnąć, za kogo przebrali się uczestnicy balu. Pierwsza stanęła za parawanem Zosia.

− Zosia ma na sobie czerwoną pelerynkę i trzyma w ręku koszyczek… − powiedziała pani.

− Czerwony Kapturek! – zawołały dzieci.

− Brawo! – pochwaliła je nauczycielka. Jako następny za parawanem ustawił się Tomek.

− Tomek jest ubrany na żółto, ma na sobie futrzany kubraczek i opaskę z uszami. Myślę, że bardzo lubi miód – podpowiedziała pani.

− Jajko! – zawołał Piotrek.

− Jajko? Dlaczego jajko? – zdziwiły się dzieci.

− Bo jajko jest w środku żółte, a jak się to żółtko wymiesza z miodem, to będzie pyszny kogel- -mogel – wyjaśnił Piotrek.

− Ale przecież jajko nie ma uszu. I nie jest znaną postacią z bajki − stwierdził Wojtek.

− Macie rację… A więc kto to może być? – zastanowił się Piotrek.

− Podpowiem wam, że ten bohater ma przyjaciela Kłapouchego – powiedziała pani.

− To Kubuś Puchatek! – odgadły dzieci. Wszyscy świetnie się bawili, a nawet jeśli ktoś się pomylił w zgadywaniu, tym bardziej wszystkich rozśmieszał. Na przykład gdy Olek usłyszał, że Agatka ma na sobie tylko jeden bcik, powiedział, że to na pewno Kot w Butach, ale bez buta. Dopiero po chwili zrozumiał, że Agatka przebrała się za Kopciuszka. Za to wszyscy świetnie rozpoznali Supermena, Boba Bdowniczego, Małą Syrenkę Arielkę i Smerfetkę.

− A teraz ostatnia zagadka, posłuchajcie. Ta postać ma pomarańczowy kostium z białym serduszkiem na piersi. Nosi błękitne spodenki i pelerynkę z kapturem w tym samym kolorze… − nauczycielka opisała ostatnią postać.

− Wiemy! To Supersmyk Misiek, czyli Olo! – zawołały dzieci.

− Brawo! Jesteście wspaniali – zachwyciła się pani. – A teraz ja się przebiorę − dodała. Nauczycielka schowała się za parawanem i szybciutko założyła przygotowany strój.

− Jestem wielka, gruba i ciężka… − zaczęła podpowiedź.

− Ciężarówka! – krzyknął Bartek, a wszystkie dzieci zachichotały. Nawet pani serdecznie się roześmiała.

− Niestety, nie jestem ciężarówką, bo zamiast kół mam wielkie uszy i dłuuugą trąbę… − wjaśniła. − Słoń! Jest pani słoniem Benjaminem albo słoniem Dumbo! – odgadły dzieci. Bal karnawałowy udał się wspaniale! Przedszkolaki śpiewały, podskakiwały i tańczyły, a kidy zrobiło się za gorąco, słoń wachlował je uszami.

 

Rozmowa na temat opowiadania. R. zadaje pytania dzieciom:

  • Co świętowały przedszkolaki?
  • Jakie stroje przygotowały?
  • W jakim stroju chciałbyś wystąpić na przedszkolnym balu karnawałowym?
  • Co można zrobić, gdy nie zdążyliśmy kupić karnawałowego stroju?

 

3. Wymarzony strój karnawałowy.

Kredki, kartki. Dzieci projektują strój karnawałowy – tworzą rysunek wymarzonego stroju który, następnie jaest przez nie wyklejany różnym materiałem z recyklingu (gazety, worki na śmieci, sznurki, bibuła itp.).