Dawne przedmioty i ich współczesne odpowiedniki
- Zeszyt Supersmyka s. 57 – dokonywanie analizy słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej.
Polecenia:
- Wyszukaj i zaznacz na obrazku elementy, w których nazwach słyszysz głoskę c.
- Rozwiąż rebus. Narysuj rozwiązanie w ramce.
- Pisz po śladach poznanych liter.
- Poznajemy miejsca pracy i różne zawody Film
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc
- Dom dobrze wyposażony – praca projektowa.
Potrzebne będzie : Arkusz szarego papieru, pisaki, nożyczki, klej, gazetki reklamowe sklepów ze sprzętem RTV i AGD.
Zadaniem dziecka jest zaplanować wyposażenie domu, przyklejając zdjęcia lub obrazki urządzeń RTV i AGD z gazetek na arkuszu szarego papieru.
R. może pozostawić dzieciom swobodę lub narzucić rodzaj projektowanego pomieszczenia (kuchnia, łazienka, pokój dzienny). Po przygotowaniu pracy R. omawia z dzieckiem, nazywając urządzenia i określając ich funkcje. R. pyta, czy te przedmioty są niezbędne w domu, czy można je zastąpić (jeżeli tak, to jak?) oraz jak ludzie radzili sobie z wybranymi czynnościami, zanim stworzono te urządzenia.
- Magiczny pilot – zabawa ruchowa.
Potrzebny będzie pilot do telewizora. R. mówi, że pilot ten jest niezwykły, bo pozwala programować nie tylko telewizory, ale i ludzi. Następnie prosi o reagowanie na funkcje pilota. R. przewija program do przodu i do tyłu (dziecko idzie do przodu/ do tyłu lekkim truchtem), zmienia kanały (dziecko skacze na dwóch nogach do przodu lub do tyłu), zmienia głośność (dziecko nuci wybrany utwór głośniej lub ciszej).
- Karty pracy, cz. 3, s. 9.
Polecenia:
- Popatrz, jak udoskonalono wybrane urządzenia i przyrządy. Odszukaj w naklejkach i naklej w odpowiednich miejscach zdjęcia ich najnowszych wersji. Powiedz, których z tych urządzeń używa się nadal, a które przestały być używane.
- Pisz po śladach poznanych liter. Przeczytaj wyrazy z literami, które znasz.