Dawne przedmioty i ich współczesne odpowiedniki

  1. Zeszyt Supersmyka s. 57 – dokonywanie analizy słuchowej, rozwijanie sprawności manualnej.

Polecenia:

- Wyszukaj i zaznacz na obrazku elementy, w których nazwach słyszysz głoskę c.

- Rozwiąż rebus. Narysuj rozwiązanie w ramce.

- Pisz po śladach poznanych liter.

  1. Poznajemy miejsca pracy i różne zawody Film

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

  1. Dom dobrze wyposażony – praca projektowa.

Potrzebne będzie : Arkusz szarego papieru, pisaki, nożyczki, klej, gazetki reklamowe sklepów ze sprzętem RTV i AGD.

Zadaniem dziecka jest zaplanować wyposażenie domu, przyklejając zdjęcia lub obrazki urządzeń RTV i AGD z gazetek na arkuszu szarego papieru.

R. może pozostawić dzieciom swobodę lub narzucić rodzaj projektowanego pomieszczenia (kuchnia, łazienka, pokój dzienny). Po przygotowaniu pracy R. omawia z dzieckiem, nazywając urządzenia i określając ich funkcje. R. pyta, czy te przedmioty są niezbędne w domu, czy można je zastąpić (jeżeli tak, to jak?) oraz jak ludzie radzili sobie z wybranymi czynnościami, zanim stworzono te urządzenia.

  1. Magiczny pilot – zabawa ruchowa.

Potrzebny będzie pilot do telewizora. R. mówi, że pilot ten  jest niezwykły, bo pozwala programować nie tylko telewizory, ale i ludzi. Następnie prosi o reagowanie na funkcje pilota. R. przewija program do przodu i do tyłu (dziecko idzie do przodu/ do tyłu lekkim truchtem), zmienia kanały (dziecko skacze na dwóch nogach do przodu lub do tyłu), zmienia głośność (dziecko nuci wybrany utwór głośniej lub ciszej).

  1. Karty pracy, cz. 3, s. 9.

Polecenia:

- Popatrz, jak udoskonalono wybrane urządzenia i przyrządy. Odszukaj w naklejkach i naklej w odpowiednich miejscach zdjęcia ich najnowszych wersji. Powiedz, których z tych urządzeń używa się nadal, a które przestały być używane.

- Pisz po śladach poznanych liter. Przeczytaj wyrazy z literami, które znasz.