Kształtowanie umiejętności

Kształtowanie, rozwijanie, doskonalenie

różnorodnych umiejętności

IPoranek-630 – 845

 

Dzieci:

  • są aktywne w zakresie organizacji swojego życia;dziewczna5
  • podejmują działalność zabawową;
  • śmiało zgłaszają propozycje działań;
  • usamodzielniają się;
  • rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw;
  • doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
  • aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia;
  • nabywają i utrwalają nawyki higieniczne;

IIZajęcia wychowawczo - dydaktyczne, zabawy dydaktycznei ruchowe- 940 – 1130

Dzieci:

  • uczestniczą w przygotowaniach do zabaw i zajęć;
  • pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;baw ucz
  • wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
  • wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
  • odkrywają i kreują rzeczywistość podczas, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;
  • korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania;
  • znajdują i stosują różne sposoby rozwiązania zadań;
  • poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
  • dokonują swobodnego wyboru aktywności;
  • realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
  • uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
  • uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania i działania innych;

IIISpacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe - w zależności od pogody-1130 – 1245;

 

Dzieci:

  • są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;zabawa1
  • samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
  • aktywnie dbają o własną estetykę i higienę;

IV Popołudniezabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe- 1330 - 1530

Dzieci:

  • nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;dziewczna4
  • uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
  • realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
  • dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielkąi rodzicami;
  • doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych;
  • bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym;
  • rozwijająi rozszerzają swoje zainteresowania;