Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

322789
DzisiajDzisiaj108
WczorajWczoraj324
W tym tygodniuW tym tygodniu1720
W tym miesiącuW tym miesiącu4785
WszystkieWszystkie322789

Gościmy

Odwiedza nas 63 gości oraz 0 użytkowników.

                                                                         Luty

Tematyka:

  1. 1.Nie jesteśmy sami w kosmosie
  2. 2.Projekt budowle

Treści programowe:

Świat techniki

Człowiek i technika

 

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

  •     uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  •     wspólne tworzenie konstrukcji (nabywanie umiejętności pracy w zespole).
 

Miejscowość, region

Miejsce zamieszkania

 

Praca dorosłych

  •     poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy
  •     gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji)
 
 

Ziemia – planeta ludzi

Świat bliski i świat daleki

 
 

Procesy poznawcze

Myślenie (twórcze)

  •     uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych).

Uwaga

  •     skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Słownictwo

  •     słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

 
 

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  •     dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  •     układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
 

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  •     uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  •     uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  •     uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
 
 

Zabawy i zajęcia ruchowe:

  •          Zestaw zabaw ruchowych nr 24.
  •          Zabawy ruchowe: Jak dojść do…?, Domy do wynajęcia, Na spacerze.
  •          Zabawa orientacyjno-porządkowa Miasto.
  •          Zabawy bieżne: Tunel, Murarz.
  •          Zabawa ruchowo-naśladowcza Jestem domkiem z…
  •          Zabawa ruchowa z elementem utrzymania równowagi – Budujemy most.
 
 
 
 
 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Zdmuchnij domek.

Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość – Znajdź coś.

Zabawy na świeżym powietrzu.

Wiersz na luty

B. Szelągowska ,,Nasza Ziemia i planety”

Krążą planety, krążą po niebie

Jakby tańczyły dokoła Słońca.

Blask od nich bije, tak jak od gwiazd

A ich wędrówki nie widać końca.

Najbliżej słońca krąży Merkury.

Może to zmarzluch i grzać się lubi?

A za nim Wenus, Ziemia i Mars,

I Jowisz, co się wielkością chlubi!

Następny Saturn! Ależ ma pierścień!

A za nim Uran właśnie się schował.

Czy to już koniec? Jest jeszcze Neptun!

Czy na nim kończy się Mleczna Droga?

Piękny jest kosmos i taki wielki!

To tam latają srebrne rakiety.

Lecz najwspanialsza jest nasza Ziemia.

Nie ma piękniejszej od niej planety

Piosenka na luty „Trzej kosmici”

Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem,
ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.

Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
A ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Trzej kosmici, trzej kosmici
siedli na obrusie,
proszą ciebie na śniadanie
z mamą i z tatusiem.

Piosenka na styczeń

,,Babcia i dziadek”

  1. Moja babcia lubi w piłkę ze mną grać,

     Opowiada bajki kiedy idę spać.

                     Bo babcia często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

  1. Dziadek – superfacet, wciąż odwiedza mnie

     Czyta wiele książek, zawsze wszystko wie.

Ref.    Bo z dziadkiem moi mili, wesoło spędzam,

                      Bo dziadek często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

  1. Dziś dla mojej babci piękny prezent mam,

Uśmiech i buziaków tysiąc mojej babci dam.

Ref. Bo z babcią moi mili….

  1. Piosenkę dla dziadka dziś zaśpiewać chcę,

Nigdy drogi dziadku nie zapomnę cię.

Ref . Bo z dziadkiem moi mili….

   Wiersz na styczeń

"Moi dziadkowie"

Babcia i dziadek

są tacy wspaniali

i zawsze chętnie 

bawią się z nami.

Lubimy z wami

spędzać czas.

Babciu i dziadku,

kochamy was.

Styczeń

Tematyka:

  1. 1.Mijają dni, miesiące, lata
  2. 2.Zima i zwierzęta
  3. 3.Babcia i dziadek
  4. 4.Projekt teatr

Treści programowe:

Rodzina

Więzi rodzinne

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.

Własne możliwości

  • współdecydowanie przy wyborze ubrania, zabawki, zabawy
  • poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

Świat wartości

Wewnętrzne potrzeby

  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

Słownictwo

  • wyszukiwanie przedmiotów po usłyszeniu ich nazw.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
  • wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.

Intuicja Orientacja przestrzenna

Liczenie

liczenie geometryczne

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • układanie dowolnych kompozycji

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik; dokarmianie ich.

Podstawy ekologii

  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • rozpoznawanie i nazywanie figur, znaków, symboli.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w przedstawieniach teatralnych organizowanych w przedszkolu.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

Piosenka na grudzień                                                                                                                                                      

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Wiersz na grudzień

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta - wielka radość!

Z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź, pierogi....

Wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych potraw podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru,

dni spędzimy miłe.

W naszych sercach zachowajmy, na długo te chwile

Grudzień

Tematyka:

1. Idzie zima ze śniegiem

2. Jak wyglądał świat przed milionami lat

3 .Idą święta

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.).

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy dźwiękami

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-               ze śpiewem

-               rytmicznych

-               ilustracyjnych.

Instrumenty perkusyjne

  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

- orientacyjno-porządkowych

- bieżnych

- z elementem czworakowania

- z elementem skoku, podskoku

- organizowanych metodą opowieści ruchowej

- ze śpiewem.

Słownictwo

  • nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

LISTOPAD

Tematyka:

1. Rodzina – największy skarb

2. Mój dom

3 .Moje prawa i obowiązki

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Treści programowe:

Rodzina

Wiedza o rodzinie

  • podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
  • podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.

Więzi rodzinne

  • wzajemne okazywanie sobie uczuć.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka
  • czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania.

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie prostych zagadek.

Pamięć

zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy z dźwiękami

  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.

Ćwiczenia artykulacyjne

  • słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • wskazywanie u siebie części ciała wymienionych przez nauczyciela
  • nazywanie wybranych części ciała.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Instrumenty perkusyjne

  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  •      bieżnych
  •      z elementem czworakowania
  •      z elementem skoku, podskoku
  •      ze śpiewem.

Piosenka na listopad

MOJA RODZINA

sł. i muz. B. Forma

1. Kiedy jest mi smutno,

Mama mnie pocieszy,

Mocno mnie przytuli,

Nigdzie się nie spieszy.

Ref.  Mama, tata, siostra, brat

To jest mój rodzinny świat.

Teraz chcę powiedzieć wam:

Dobrze, że rodzinę mam.

2. Z siostrą albo z bratem

Często się bawimy,

Rower, piłka, rolki –

Bardzo to lubimy.

Ref…

3. Z tatą porozmawiać

Mogę dnia każdego,

Jest mym przyjacielem

I dobrym kolegą.  

Ref.

Wiersz na listopad

MOJA RODZINA I JA B. Szelęgowska

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w listopadzie.

Piosenka „Owoce i warzywa”


1. Gruszki, śliwki, jabłka,
Ludzie je zjadają,
Słodkie i witamin
Wiele w sobie maja.
Ref. Witamina A, witamina C
Są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.
2. Groszek, pomidory
I inne warzywa
Zdrowe i dlatego
Często je spożywaj.
Ref. Witamina A…
3 Zupa jarzynowa,
Przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
Będziesz zawsze zdrowy.
Ref.: Witamina A…

Wiersz“ Co lubimy”

Lubimy jabłuszka
i słodziutkie gruszki
na śliwki jesteśmy
wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy
jak małe zajączki,
pomidory też zjadamy,
gdy nam wpadną w rączki.

Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.