Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

549654
DzisiajDzisiaj850
WczorajWczoraj1209
W tym tygodniuW tym tygodniu4718
W tym miesiącuW tym miesiącu2059
WszystkieWszystkie549654

Gościmy

Odwiedza nas 37 gości oraz 0 użytkowników.

„Ćwiczenia oddechowe i narządów artykulacyjnych.
• Naśladowanie nadmuchiwania balonika.
• Naśladowanie zlizywania czekolady z warg.
• Liczenie zębów poprzez dotykanie ich językiem.
• Wysuwanie języka do przodu i cofanie w głąb jamy ustnej”

Zabawa matematyczna

Rodzic chowa w pokoiku (kąciku dziecka) klocki różnego koloru. Dziecko odnajduje klocki, segreguje wg koloru, przelicza i określa, których jest najmniej, a których najwięcej.

„Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci powtarzają za rodzicem tekst rymowanki i kreśląc w powietrzu rękami owale – jajka.
„Pisanki, pisanki, jajka kolorowe:
niebieskie, czerwone i pomarańczowe.””

(Przewodnik metodyczny 3- latek „Kolorowy start: marzec – czerwiec”)

Propozycja ćwiczenia oddechowego – dmuchanie przez rurki do

napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały.

Słuchanie wiersza.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

 o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać
                  
tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

   przerwał spór pisanek.

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza :

  1. Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?

  2. O co się kłóciły?

  3. Jak skończył się spór?

 

Propozycja ćwiczenia oddechowego – dmuchanie przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały.

Słuchanie wiersza.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

R
ozmowa z dzieckiem na temat wiersza :

  1. - Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?

  2. - O co się kłóciły?

  3. - Jak skończył się spór?

 

Rozwiązywanie zagadek związanych z wiosną.
• Biały kwiat
przebił śnieg
i wyjrzał na świat
. (przebiśnieg)

• Ma dziób i nogi czerwone.
Gdy pojawi się na łące,
straszy żabki kumkające
. (bocian)
30
• Skacze przy ciepłej pogodzie:
raz jest w trawie, raz jest w wodzie
. (żaba)


Zabawa z elementem skoku – Uwaga! Bocian!
Dziecko – żabka – skacze po sali – łące. Na hasło Uwaga! Bocian! – zatrzymuje się przez chwilę w bezruchu.

(Przewodnik metodyczny 3- latek „Kolorowy start: marzec – czerwiec”)

Zabawy matematyczne

Rodzic ustawia na dywanie zabawki np.: 4 samochody (obok siebie); 3 książki; 2 klocki. Zadaniem dziecka jest przeliczenie zabawek i określenie, których jest najmniej, a których najwięcej.

 

Rodzice czytają dzieciom opowiadanie B. Szelągowskiej „Czary wiosennej wróżki – wiosenni detektywi”.

Słońce świeciło coraz mocniej. Każdy kolejny dzień był cieplejszy od poprzedniego. Wróżka postanowiła zabrać dzieci ze sobą do parku.
– Słuchajcie, moi mili. Może byśmy poszli do parku poszukać pierwszych oznak wiosny? Śniegu już prawie nie ma. Sople lodu też już się rozpuściły. Może jakieś kwiatuszki już zakwitły… no i oczywiście poszukamy kotków. Kto chce zostać wiosennym detektywem? – zapytała wróżka.
– Ja, ja i ja… i ja też, wróżko – wołały dzieci.
Wiosna powolutku zajmowała miejsce zimy. Po rzeczce płynęły resztki kry. Wśród starych liści zakwitły białe przebiśniegi i delikatne, fioletowe fiołki. Z ziemi zaczęły kiełkować tulipany i żonkile. Tuż przy krokusie odpoczywał sobie zmęczony wędrówką ślimak.
– Widzę bociana! – zawołał dumny z siebie Bartek.
– A tam, na rzece… widzicie… to chyba kaczka! – krzyknęła Monika.
– Kaczuszki, bociany, ale gdzie są kotki? – zastanawiała się Kasia.
– Właśnie! Gdzie te kotki się schowały? – dodała Zosia.
– Kici, kici… kici, kici. Nie bójcie się, kotki! – wołał Krzysio.
– Wróżko, nigdzie nie widać kotków. Gdyby gdzieś tu były, na pewno by do nas przyszły.
– A może jest im zimno i siedzą gdzieś skulone wśród trawy – zamartwiała się Karolinka. – Może się zgubiły i nie mogą odnaleźć swojej mamy.
– Wróżko, a dlaczego ty się tak tajemniczo uśmiechasz? – dopytywał się Tomek. – Chyba wiesz, gdzie są kotki.
– Tak, oczywiście wiem, gdzie są kotki. Zanim wam powiem gdzie, rozwiążcie zagadkę.

29
Mleczka nie chcą pić.
Nigdy nie biegają.
Choć mają futerka,
ogonków nie mają.
Oj, dziwne to kotki,
bo na wierzbie rosną
i to tylko wiosną.
– To bazie – zawołała Ewa.
– I co? Teraz już wiecie, gdzie są kotki? – radośnie spytała wróżka.
– Tak! – odpowiedziały chórem dzieci. – Rosną na wierzbie! Nad naszymi głowami.
– Śmieszne te kotki! I takie puchate. Może weźmiemy je do wazonu?” Będzie wiosennie w przedszkolu – powiedział Wojtek.
Dzieci z wróżką wyruszyły w drogę powrotną, niosąc bazie. Ślimak także wyruszył w dalszą  drogę. Może też szukał oznak wiosny?

Rozmowa na temat opowiadania.
- Jakich kotków szukały dzieci?
- Jakie zmiany dostrzegły dzieci w parku?

(Przewodnik metodyczny 3- latek „Kolorowy start: marzec – czerwiec”)

Zapraszam do piosenki - zabawy z pokazem ruchowym

Rączki robią klap, klap, klap

Rączki robią klap, klap, klap (dzieci klaszczą w ręce)
Nóżki robią tup, tup, tup (dzieci tupią)
Tutaj swoja główkę mam (dzieci trzymają się za głowy)
i na brzuszku bam bam bam (dzieci klepią się po brzuszku)
Buzia robi am, am am (dzieci mówią am, am, am)
Oczka patrzą tu i tam (dzieci patrzą raz w jedna a raz w drugą stronę)
tutaj swoje uszka mam (dzieci pokazują uszy)
i na nosku sobie gram (dzieci udają, że grają na nosie jak na flecie)

Piosenka ,,Pisanki''

Melodię do piosenki można znależć: 
https://www.youtube.com/watch?v=TlU_AXkbBtA

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Proszę o przeczytanie dzieciom wiersza:

Przyszła do nas wiosna,
nasionka posiała.
Ogrzała je słoneczkiem,
deszczykiem podlała.
Na łąkach i w ogrodach
zakwitły śliczne kwiatki:
krokusy, przebiśniegi,
żonkile i bratki…

Po przeczytaniu wiersz można dziecku zadać pytania”

Co zrobiła wiosna?
Co ogrzało nasionko?
Co podlało nasionko?
Czy jeśli nasionko ma ciepło i wodę, to urośnie z niego roślinka?
Jakie kwiaty zakwitły na łąkach i w ogrodach?

(Przewodnik metodyczny 3- latek „Kolorowy start: marzec – czerwiec”)

Zapraszam do wspólnego rysowania – proszę skopiować link:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL&fbclid=IwAR3uiKtT4THnx4ILyQnsBJPPD7tTGSoO4qIHPIdzw05_qxQD5pvwPU9Dyuk

Zabawa „Jakie to zwierzę”
Rodzic naśladuje wybrane zwierzę:
żabę, bociana, wronę, wróbla, sowę lub węża. Dziecko nazywają nazywa i również naśladuje podane zwierzę.

Zabawa na utrwalenie kolorów

Rodzic wymienia kolor – dziecko przynosi zabawkę w podanym kolorze. Można układać zabawki na dywanie, a na koniec zabawy przeliczyć i porównać, których jest najmniej lub najwięcej.

Nauka wyliczanki
Ene due rabe, szukał bocian żaby.
A zielona żaba dała nurka w trawę.
Mówienie rymowanki: cicho, gdy rodzic kładzie palec na ustach, i głośno – jeżeli podniesie rękę.

(Przewodnik metodyczny 3- latek „Kolorowy start: marzec – czerwiec”)

 

https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/?fbclid=IwAR0VUr2WS-FqycdNtO8aIkvxRsoaZXX8TsxxMzFBmb4NSpJQTDvPvbePrmM

„„Po nitce do kłębka”
ułóż na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.).
Poproś, aby dziecko przeszło po linie stopa za stopą. Dla młodszych dzieci możesz przygotować ścieżkę z taśmy malarskiej (nie suwa się po podłodze i łatwo ją usunąć).
Dzięki zabawie dziecko będzie ćwiczyło sprawność, koordynację ruchową i równowagę.

„Magiczna masa”
przygotuj miskę, mąkę ziemniaczaną i kubeczek z wodą. Daj wszystkie produkty dziecku i zachęć, aby do miski wsypało mąkę,                   a następnie stopniowo dodawało wodę. W zależności od proporcji masa będzie sypka, lepiąca lub półpłynna. Do masy możesz dodać barwniki (najlepiej naturalne), olejki zapachowe oraz elementy, które zmienią strukturę masy, np. groch, kaszę.

Zabawa jest zachętą do eksperymentowania, wpływa na rozwój wielozmysłowy dziecka. Usprawnia mięśnie dłoni, dzięki czemu przygotowuje ręce do pisania.

Do zabaw używamy dowolnych kartek – np. ze starej gazety

  1. Trzymamy gazetę za rogi i dmuchamy na nią.
  2. Kładziemy gazetę na głowie i chodzimy po pokoju powoli, aby nie spadła na podłogę.
  3. Wkładamy gazetę między kolana, skaczemy (mocno ściskamy kolana aby gazeta nie wypadła).
  4. Kładziemy gazetę na podłodze i przeskakujemy przez nią, jak przez kałużę (zachowujemy zasady bezpieczeństwa).
  5. Zwijamy gazetę w kulę (oburącz lub raz prawą, raz lewą ręką). Swobodna zabawa kulami: kopanie, podrzucanie, chwytanie, celowanie do kosza (lub dowolnego pojemnika), toczenie, przeskakiwanie, lepienie bałwana, rzucanie śnieżkami, dmuchanie na kulką, bawienie się jak kotek kłębkiem wełny, rozbijanie itp.

Zabawa – „Miś”

Dziecko siada na   dywanie (kocyku, można wykorzystać karimatę). Rodzic siada w pewnej odległości od dziecka i trzyma w rękach misia. Dziecko wykonuje te same czynności, które zauważy u misia. Rodzic porusza misiem. Aby każde dziecko zauważyło, co robi miś, rodzic powiadamia dziecko hasłem: „Miś”.

Np.: - miś leży na plecach,

         - miś turla się po   materacu,

-         miś leży na brzuchu,

-         miś skacze po materacu na dwóch nogach,

-         miś leży na boku,

-         miś leży na plecach, ale ręce i nogi na podniesione w stronę sufitu,

-         miś stoi raz na jednej, raz na drugiej nodze.

W czasie zabawy, dziecko może głośno opowiadać, co robi miś.

Zabawa „Zamiana”

Na dywanie należy ustawić kilka (5 – 6 ) zabawek np.: miś, samochód, telefon, klocek, piłka, itp. Dziecko z rodzicem (wspólnie) nazywają zgromadzone zabawki nie zmieniając ich kolejności. Następnie dziecko zakrywa oczy , a rodzic zmienia kolejność dwóch zabawek. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie które zabawki „zamieniły się miejscami”.

Tematyka:
1. Poznajemy zwierzęta

2. Były sobie dinozaury

3. Wiosna tuż-tuż

4. Nadeszła wiosna

Piosenka „Zabawa”

I.Tańczyć wszyscy lubimy,
duże koło robimy.
Teraz głośno tupiemy,
klaskać dobrze umiemy.

II. Wiemy, co to jest koło,
w nim idziemy wesoło.
Na bębenku gra pani,
zatańczymy dziś dla niej.

Wiersz „W trawie

W trawie w czasie deszczu

chrapie ślimak zły
ślimaku pokaż rogi
dam ci serca na pierogi

Nie pokażę rogów
bo nakapie mi
na lewy róg i prawy
nie, nie wyjdę z mojej trawy

Copyright © 2020 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.