Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

303084
DzisiajDzisiaj40
WczorajWczoraj249
W tym tygodniuW tym tygodniu1146
W tym miesiącuW tym miesiącu3397
WszystkieWszystkie303084

Gościmy

Odwiedza nas 41 gości oraz 0 użytkowników.

Piosenka na grudzień                                                                                                                                                      

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Wiersz na grudzień

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta - wielka radość!

Z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź, pierogi....

Wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych potraw podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru,

dni spędzimy miłe.

W naszych sercach zachowajmy, na długo te chwile

Grudzień

Tematyka:

1. Idzie zima ze śniegiem

2. Jak wyglądał świat przed milionami lat

3 .Idą święta

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.).

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy dźwiękami

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-               ze śpiewem

-               rytmicznych

-               ilustracyjnych.

Instrumenty perkusyjne

  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

- orientacyjno-porządkowych

- bieżnych

- z elementem czworakowania

- z elementem skoku, podskoku

- organizowanych metodą opowieści ruchowej

- ze śpiewem.

Słownictwo

  • nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

LISTOPAD

Tematyka:

1. Rodzina – największy skarb

2. Mój dom

3 .Moje prawa i obowiązki

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Treści programowe:

Rodzina

Wiedza o rodzinie

  • podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
  • podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.

Więzi rodzinne

  • wzajemne okazywanie sobie uczuć.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka
  • czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania.

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie prostych zagadek.

Pamięć

zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy z dźwiękami

  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.

Ćwiczenia artykulacyjne

  • słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • wskazywanie u siebie części ciała wymienionych przez nauczyciela
  • nazywanie wybranych części ciała.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Instrumenty perkusyjne

  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  •      bieżnych
  •      z elementem czworakowania
  •      z elementem skoku, podskoku
  •      ze śpiewem.

Piosenka na listopad

MOJA RODZINA

sł. i muz. B. Forma

1. Kiedy jest mi smutno,

Mama mnie pocieszy,

Mocno mnie przytuli,

Nigdzie się nie spieszy.

Ref.  Mama, tata, siostra, brat

To jest mój rodzinny świat.

Teraz chcę powiedzieć wam:

Dobrze, że rodzinę mam.

2. Z siostrą albo z bratem

Często się bawimy,

Rower, piłka, rolki –

Bardzo to lubimy.

Ref…

3. Z tatą porozmawiać

Mogę dnia każdego,

Jest mym przyjacielem

I dobrym kolegą.  

Ref.

Wiersz na listopad

MOJA RODZINA I JA B. Szelęgowska

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w listopadzie.

Piosenka „Owoce i warzywa”


1. Gruszki, śliwki, jabłka,
Ludzie je zjadają,
Słodkie i witamin
Wiele w sobie maja.
Ref. Witamina A, witamina C
Są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.
2. Groszek, pomidory
I inne warzywa
Zdrowe i dlatego
Często je spożywaj.
Ref. Witamina A…
3 Zupa jarzynowa,
Przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
Będziesz zawsze zdrowy.
Ref.: Witamina A…

Wiersz“ Co lubimy”

Lubimy jabłuszka
i słodziutkie gruszki
na śliwki jesteśmy
wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy
jak małe zajączki,
pomidory też zjadamy,
gdy nam wpadną w rączki.

Copyright © 2018 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.