Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

366937
DzisiajDzisiaj22
WczorajWczoraj364
W tym tygodniuW tym tygodniu737
W tym miesiącuW tym miesiącu8436
WszystkieWszystkie366937

Gościmy

Odwiedza nas 292 gości oraz 0 użytkowników.

Wiersz do nauki w czerwcu ,,Bezpieczne wakacje”


Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu,
albo wskoczyć do jeziora.
Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko.
W zeszłym roku po raz pierwszy,
zobaczyłem Morskie Oko!
Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować
Chodzić w górach- lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.
Czapkę nosić – taką z daszkiem
- porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.
I rodziców trzeba słuchać
Kto tak robi ten ma rację.
Ach jak miło i wesoło,
bo już przecież są wakacje!


Piosenka do nauki w czerwcu ,, Wakacje”


1. Fale morskie fale i piasek na plaży,
o letniej zabawi każdy przecież marzy.
Ref. Lato, lato, lato dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem miło spędzasz czas.

2. Góry nasze góry i pachnące lasy,
Plecak zabieramy, jedziemy na wczasy.
Ref. Lato, lato ………………….

3. Rzeki jeziora już na nas czekają,
Wiosna i kajaki na spływ zapraszają
Ref. Lato, lato ………………….

CZERWIEC

Tematyka:


1. Niby tacy sami, a jednak inni

2. Wakacyjne podróże

3. Pożegnania nadszedł czas

4. Projekt las

Treści programowe:

Ja

Emocje, radzenie sobie z nimi

próby nazywania swoich emocji.

 

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).

Komunikowanie się w grupie

dzielenie się swoimi przeżyciami.

Procesy poznawcze

Myślenie (twórcze)

przekształcanie figur w rysunki, np. koła – w słońce, linii ukośnej – w górę itp.

Uwaga

skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Intuicja geometryczna

wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

Działalność plastyczna

Barwy wokół nas

rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych.

Zainteresowania plastyczne

rysowanie kredkami

malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

ze śpiewem

rytmicznych

ilustracyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, Grupa MAC S.A. 2018 (s. 33, 41−47, 52, 63, 67, 91, 94, 96, 108, 109, 114−116).

Piosenka : Święto mamy
1.Urosły w ogrodzie piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy specjalnie dla mamy.
Ref. Raz, dwa, trzy, raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.

2.Mama się uśmiecha kwiaty się kłaniają

I do tańca mamę pięknie zapraszają

Ref.
3.Tańczą tulipany tańczy z nimi mama

   Sto lat żyj mamusiu śpiewa łąka cała

Piosenka : „Święto taty”

1. Słońce mocno przygrzewa,
jaki piękny mamy maj,
Święto Taty już się zbliża,
szumi rzeka, szumi gaj.

2.Zerwę kwiatki pachnące,
piękny bukiet zrobię sam,
złożę Tacie dziś życzenia
i w prezencie kwiaty dam.

3. Potem razem pójdziemy,
spacerować poprzez las,
bardzo lubię z moim Tatą
spędzać wspólnie wolny czas.

Wiersz “Urwis”:
Chociaż jestem urwis mały,
ale to nie wada przecież.
Bez urwisów to by były
straszne nudy
Jak też dobrze urwisują,
tak też dobrze i kochają.
I ja kocham Cię Mamusiu
z serduszka całego.
I życzę Ci serdecznie
wszystkiego najlepszego.

Wiersz “W pokoiku na stoliku”:
W pokoiku na stoliku
stało mleczko i jajeczko.
Przyszedł kotek wypił mleczko, a ogonkiem stłukł jajeczko.
Przyszła mama kotka zbiła,
a skorupki wyrzuciła.
Przyszedł tata kotka schował,
a mamusię pocałował.

Treści programowe:

Miejscowość, region

Miejsce zamieszkania

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc.

Polska i Polacy

Poczucie przynależności narodowej

  • zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (architektury, krajobrazu, zjawisk atmosferycznych, okazów przyrodniczych itp.).
  • poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  • słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach

wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach. Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

W świecie techniki

Działalność badawcza

  • naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru

tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż). Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie kredkami
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-  ze śpiewem

-  rytmicznych

-  ilustracyjnych.

W świecie sztuki – teatr

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, Grupa MAC S.A. 2018 (s. 33, 41−47, 52, 63, 67, 82, 98, 100, 103, 109, 112, 114−117).

Zabawy i zajęcia ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych nr 33,34.
  • Zabawy ruchowe: Tunele, Podaj do mnie, Gdzie kto mieszka?
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Zwiedzamy Łazienki Królewskie.
  • Improwizacja ruchowa do muzyki ludowej.
  • Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec figur.
  • Zabawy orientacyjno-porządkowe: Stań w szeregu i licz, Moja miejscowość.
  • Zabawa ruchowa ćwicząca wszystkie partie mięśni – Zróbcie tak jak ja.
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Jesteśmy dla siebie mili.
  • Zabawa bieżna Wracamy do domu.
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 28.

Zabawy na świeżym powietrzu. I 4, I 5, II 11, III 2, III 4, IV 13, IV 15

Tematyka: 

1.Wiosenne powroty.

2.Wiosna na wsi.

3.Dbamy o przyrode. 

4. Wielkanoc.

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda wiosną

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).

Procesy poznawcze

Uwaga

Czytaj więcej: Tematyka w kwietniu. 

Wiersze:

W pokoiku na stoliku”

 
W pokoiku
na stoliku,
stało mleczko i jajeczko.
 
Przyszedł kotek,
wypił mleczko,
a ogonkiem stłukł jajeczko.
 
Przyszła mama,
kotka zbiła
a skorupki wyrzuciła.
 
Przyszedł tata,
kotka schował,
a mamusię pocałował.

URWIS”

Chociaż jestem urwis mały,
ale to nie wada przecież.
Bez urwisów to by były
straszne nudy na tym świecie.
Te urwisy nic dobrego,
lecz gorące serca mają.
Jak też dobrze urwisują,
tak też dobrze i kochają.
I ja kocham Cię Mamusiu
z serduszka całego.
I życzę Ci serdecznie
wszystkiego najlepszego.

PIOSENKA

,,Zielona wiosna”

Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

i coś do ucha sobie szeptały

kum, kum, kum, kum,kum,kum,kum,kum

Czytaj więcej: Wiersz i piosenka w kwietniu.

Wiersz:

Pierwszy kwiat wiosny”

Przebiśniegi białe
pierwsze zakwitają,
zieloną łodyżką
śniegi przebijają.

Śnieg wokół topnieje.
Kwiatuszek się chwieje,
wiosna go wołała,
sukienkę mu dała!

Piosenka

Żyrafa”

1.Czy jest duża, czy jest mała,

w cętki jest pokryta cała.

Ma na głowie małe rogi,

długą szyję, długie nogi.

Czytaj więcej: Wiersz i piosenka w marcu. 

Tematyka:

1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.

2. Zwierzęta naszych pól i lasów.

3. Marcowa pogoda.

4. Wiosenne przebudzenia

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda wiosną

- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych.

Czytaj więcej: W marcu 

                                                                         Luty

Tematyka:

  1. 1.Nie jesteśmy sami w kosmosie
  2. 2.Projekt budowle

Treści programowe:

Świat techniki

Człowiek i technika

 

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

  •     uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  •     wspólne tworzenie konstrukcji (nabywanie umiejętności pracy w zespole).
 

Miejscowość, region

Miejsce zamieszkania

 

Praca dorosłych

  •     poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy
  •     gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji)
 
 

Ziemia – planeta ludzi

Świat bliski i świat daleki

 
 

Procesy poznawcze

Myślenie (twórcze)

  •     uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych).

Uwaga

  •     skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Słownictwo

  •     słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

 
 

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  •     dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  •     układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
 

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  •     uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  •     uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  •     uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
 
 

Zabawy i zajęcia ruchowe:

  •          Zestaw zabaw ruchowych nr 24.
  •          Zabawy ruchowe: Jak dojść do…?, Domy do wynajęcia, Na spacerze.
  •          Zabawa orientacyjno-porządkowa Miasto.
  •          Zabawy bieżne: Tunel, Murarz.
  •          Zabawa ruchowo-naśladowcza Jestem domkiem z…
  •          Zabawa ruchowa z elementem utrzymania równowagi – Budujemy most.
 
 
 
 
 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Zdmuchnij domek.

Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość – Znajdź coś.

Zabawy na świeżym powietrzu.

Wiersz na luty

B. Szelągowska ,,Nasza Ziemia i planety”

Krążą planety, krążą po niebie

Jakby tańczyły dokoła Słońca.

Blask od nich bije, tak jak od gwiazd

A ich wędrówki nie widać końca.

Najbliżej słońca krąży Merkury.

Może to zmarzluch i grzać się lubi?

A za nim Wenus, Ziemia i Mars,

I Jowisz, co się wielkością chlubi!

Następny Saturn! Ależ ma pierścień!

A za nim Uran właśnie się schował.

Czy to już koniec? Jest jeszcze Neptun!

Czy na nim kończy się Mleczna Droga?

Piękny jest kosmos i taki wielki!

To tam latają srebrne rakiety.

Lecz najwspanialsza jest nasza Ziemia.

Nie ma piękniejszej od niej planety

Piosenka na luty „Trzej kosmici”

Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem,
ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.

Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
A ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Trzej kosmici, trzej kosmici
siedli na obrusie,
proszą ciebie na śniadanie
z mamą i z tatusiem.

Piosenka na styczeń

,,Babcia i dziadek”

  1. Moja babcia lubi w piłkę ze mną grać,

     Opowiada bajki kiedy idę spać.

                     Bo babcia często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

  1. Dziadek – superfacet, wciąż odwiedza mnie

     Czyta wiele książek, zawsze wszystko wie.

Ref.    Bo z dziadkiem moi mili, wesoło spędzam,

                      Bo dziadek często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

  1. Dziś dla mojej babci piękny prezent mam,

Uśmiech i buziaków tysiąc mojej babci dam.

Ref. Bo z babcią moi mili….

  1. Piosenkę dla dziadka dziś zaśpiewać chcę,

Nigdy drogi dziadku nie zapomnę cię.

Ref . Bo z dziadkiem moi mili….

   Wiersz na styczeń

"Moi dziadkowie"

Babcia i dziadek

są tacy wspaniali

i zawsze chętnie 

bawią się z nami.

Lubimy z wami

spędzać czas.

Babciu i dziadku,

kochamy was.

Styczeń

Tematyka:

  1. 1.Mijają dni, miesiące, lata
  2. 2.Zima i zwierzęta
  3. 3.Babcia i dziadek
  4. 4.Projekt teatr

Treści programowe:

Rodzina

Więzi rodzinne

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.

Własne możliwości

  • współdecydowanie przy wyborze ubrania, zabawki, zabawy
  • poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

Świat wartości

Wewnętrzne potrzeby

  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

Słownictwo

  • wyszukiwanie przedmiotów po usłyszeniu ich nazw.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
  • wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.

Intuicja Orientacja przestrzenna

Liczenie

liczenie geometryczne

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • układanie dowolnych kompozycji

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik; dokarmianie ich.

Podstawy ekologii

  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • rozpoznawanie i nazywanie figur, znaków, symboli.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w przedstawieniach teatralnych organizowanych w przedszkolu.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

Piosenka na grudzień                                                                                                                                                      

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Wiersz na grudzień

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta - wielka radość!

Z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź, pierogi....

Wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych potraw podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru,

dni spędzimy miłe.

W naszych sercach zachowajmy, na długo te chwile

Grudzień

Tematyka:

1. Idzie zima ze śniegiem

2. Jak wyglądał świat przed milionami lat

3 .Idą święta

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.).

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy dźwiękami

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-               ze śpiewem

-               rytmicznych

-               ilustracyjnych.

Instrumenty perkusyjne

  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

- orientacyjno-porządkowych

- bieżnych

- z elementem czworakowania

- z elementem skoku, podskoku

- organizowanych metodą opowieści ruchowej

- ze śpiewem.

Słownictwo

  • nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.