I/I
Mijają dni, miesiące, lata
|
-
Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementami czworakowania, biegu, skłonów, celowania.
-
Myje ręce przed jedzeniem.
-
Samodzielnie korzy-sta z toalety.
-
Ustawia się parami.
-
Przyjmuje postawę wyprostowaną.
-
Uczestniczy w zabawach ruchowo-orientacyjnych na świeżym powietrzu.
|
-
Słucha z uwagą czytanego tekstu.
-
Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania i piosenki.
-
Uczestniczy w ćwiczeniach narządów mowy.
-
Ogląda obrazki przedstawiające osoby w różnym wieku.
-
Rozumie następstwo dni i nocy.
-
Rozwiązuje zagadki.
-
Układa sekwencje z obrazków (przedtem, potem).
-
Poznaje tradycje – sylwestrowe i noworoczne.
-
Dmucha słomką na konfetti.
-
Nawleka korale na sznurek.
-
Odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanych wierszy.
-
Przelicza świeczki.
-
Określa, ile ma lat.
-
Dzieli słowa na sylaby.
-
Układa rytmy.
|
-
Wie, w jaki sposób składać życzenia urodzinowe.
-
Rozpoznaje i nazywa emocje – swoje i innych ludzi.
-
Bawi się z dziećmi ze starszych grup.
-
Reaguje na polecenia nauczyciela.
-
Stosuje formy grzecznościowe.
-
Spożywa posiłki, posługując się widelcem i łyżką.
|
-
Podejmuje samodzielne zabawy tematyczne z wykorzystaniem zabawek.
-
Ogląda fotografie i wypowiada się na ich temat.
-
Rysuje kredkami, koloruje obrazki.
-
Ilustruje ruchem pory roku.
-
Reaguje ruchem na natężenie głośności i dynamiki muzyki.
-
Reaguje ruchami na zmianę wysokości dźwięków (wysoki, niski).
-
Śpiewa piosenki.
-
Wykonuje improwizację ruchową do piosenki.
-
Gra na tamburynie.
-
Wykonuje pracę plastyczną.
-
Tańczy w rytm muzyki.
-
Słucha wierszy polskich poetów.
|
|
I/II
Zima i zwierzęta
|
-
Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementami czworakowania, biegu, skłonów, celowania.
-
Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
-
Uczestniczy we wspólnych zabawach na świeżym powietrzu.
-
Samodzielnie korzysta z toalety.
-
Korzysta ze swojej szczoteczki do zębów.
|
-
Rozpoznaje ptaki i je dokarmia.
-
Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
-
Zna nazwy niektórych ptaków zimujących w Polsce.
-
Rozpoznaje figury geometryczne.
-
Liczy w dostępnym dla siebie zakresie.
-
Rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt zimą.
-
Wie, jakimi pokarmami można dokarmiać ptaki.
-
Omawia wygląd wybranych ptaków.
-
Dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy obrazków.
-
Wypowiada się na temat teatrzyku.
-
Wypowiada się na temat dożywiania zwierząt zimą.
-
Wskazuje różnice i podobieństwa w wyglądzie wybranych ptaków.
|
-
Uczestniczy w zabawach ruchowych.
-
Uważnie słucha nauczyciela.
-
Dba o salę przedszkolną.
-
Naśladuje czynności dorosłych.
-
Uczestniczy we wspólnych zabawach.
-
Stosuje formy grzecznościowe.
-
Spożywa posiłki, posługując się widelcem i łyżką.
|
|
-
Poznaje świat przez własne doświadczenia.
-
Wyraża swoje zdanie podczas zabaw z innymi.
-
Szanuje otaczającą nas przyrodę i zwierzęta.
|
I/III
Babcia i dziadek
|
-
Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementami czworakowania, biegu, skłonów, celowania.
-
Uczestniczy w zabawach ruchowo-orientacyjnych na świeżym powietrzu.
-
Potrafi dobrać się w pary.
|
-
Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
-
Słucha z uwagą czytanego tekstu.
-
Opowiada o babci i o dziadku.
-
Wykonuje ćwiczenia aparatu mowy.
-
Nazywa przedmioty związane z babcią i z dziadkiem.
-
Liczy w zakresie 5, z zastosowaniem liczebników głównych.
-
Liczy słyszane dźwięki.
-
Rozpoznaje zwierzęta na zdjęciach, nazywa je i wydaje odpowiednie odgłosy.
-
Podporządkowuje się dorosłym dbającym o higienę zmysłów.
-
Układa przedmioty według poleceń nauczyciela.
|
-
Wie, jak można pomagać osobom starszym.
-
Okazuje szacunek osobom starszym.
-
Porządkuje zabawki po zabawie.
-
Nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie.
-
Wskazuje różne stany emocjonalne.
|
-
Recytuje wiersz.
-
Ogląda album ze zdjęciami.
-
Odgrywa role podczas swobodnej zabawy.
-
Recytuje wiersz.
-
Uczestniczy w zabawie naśladowczej.
-
Słucha opowiadania.
-
Wykonuje akompaniament na instrumentach perkusyjnych.
-
Śpiewa refren piosenki.
-
Ogląda reprodukcje i wypowiada się na ich temat.
-
Rysuje flamastrem po śladzie.
-
Rysuje portrety – babci i dziadka.
-
Maluje pastelami.
-
Wykonuje laurkę dla babci.
-
Przygotowuje uroczystość z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka i uczestniczy w niej.
-
Prezentuje swoje umiejętności recytatorskie i wokalne na forum grupy.
-
Bawi się z babcią i z dziadkiem.
|
|
I/IV Teatr
|
-
Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementami czworakowania, biegu, skłonów, celowania.
-
Myje ręce przed jedzeniem.
-
Samodzielnie korzy-sta z toalety.
-
Ustawia się parami.
-
Przyjmuje postawę wyprostowaną.
-
Uczestniczy w zabawach ruchowo-orientacyjnych na świeżym powietrzu.
|
-
Uczestniczy w zabawach logopedycznych.
-
Przegląda się w lusterku, wykonuje gesty i miny.
-
Stosuje słowa dotyczące teatru.
-
Dzieli słowa rytmicznie (na sylaby).
-
Rozmawia na temat obrazka przedstawiającego osoby pracujące w teatrze.
-
Poznaje zawody związane z teatrem.
-
Rozwiązuje zagadki.
|
-
Pomaga przy tworzeniu dekoracji teatralnej.
-
Wie, jak korzystać ze wspólnych zabawek.
-
Doświadcza swojej przynależności do grupy przedszkolnej i do rodziny.
|
-
Naśladuje ruchem poruszanie się zwierząt.
-
Własnymi słowami opowiada o inscenizacji.
-
Stosuje słowa związane z teatrem.
-
Uczestniczy w zabawach z elementami pantomimy.
-
Tańczy w rytm muzyki.
-
Ilustruje ruchem słowa piosenki.
-
Tworzy i wystawia przedstawienie kukiełkowe.
-
Ogląda film W teatrze.
-
Uczestniczy w zabawach parateatralnych.
-
Wykonuje eksperyment plastyczny.
-
Reaguje ruchem na muzykę.
-
Przygotowuje się do występu w przedstawieniu teatralnym.
-
Zapamiętuje i odtwarza proste rytmy.
|
|