Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

549740
DzisiajDzisiaj936
WczorajWczoraj1209
W tym tygodniuW tym tygodniu4804
W tym miesiącuW tym miesiącu2145
WszystkieWszystkie549740

Gościmy

Odwiedza nas 213 gości oraz 0 użytkowników.

Ćwiczenia warg

-rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne); -rozciąganie warg do uśmiechu i wymawianie głoski „i”;

-pokazywanie szerokiego uśmiechu, a następnie ściąganie ust, jak przy głosce „u”.

-naprzemienny uśmiech z pokazywaniem zębów, a następnie zasłanianiem ich wargami;

-układanie ust do uśmiechu i powrót do pozycji neutralnej;

-wydawanie odgłosów z rozciągniętymi kącikami ust:

Czytaj więcej: Zabawy logopedyczne w domu.

PIECZEMY CHLEB!

W dniu dzisiejszym mamy propozycję dla Rodziców aby włączyli swoje pociechy do wspólnej zabawy w kuchni ponieważ nic tak nie cieszy dzieci jak praktyczne działanie i możliwość pomagania rodzicom. .Poniżej znajdziecie przepis na pyszny chlebek, sprawdzony przez ciocię Gosię i Helenkę ale można oczywiście skorzystać z innego.

Czytaj więcej: Propozycja działań na dziś

SIEJEMY RZEŻUCHĘ!

Stary Donald farmę miał – zabawa przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

Moja uprawa” – zasianie rzeżuchy.

R.tłumaczy dziecku: Dzisiaj założysz swoją własną uprawę rzeżuchy. Będziesz dokładnie obserwować, jak z nasiona wyrastają małe korzonki. Następnie zobaczysz zielone kiełki.

Należy przygotowac: nasiona rzeżuchy, plastikowy talerzyk, kawałek waty i pół kubeczka wody. Dziecko układa grubą warstwę waty na talerzu, a następnie równomiernie zasiewa na wacie nasiona rzeżuchy oraz podlewa wodą z kubeczka i ustawia swoją uprawę na parapecie. Każdego dnia dziecko podlewa rzeżuchę i obserwuje zmiany. Proponuję przygorować z dzieckiem książeczkę, w której będzie ono codziennie rysować dostrzeżone zmiany w uprawie rzeżuchy.

Czytaj więcej: Propozycja zajęć w domu na wtorek 31.03. 2020

Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. Rodzic zadaje dzieciom pytania: Jakie zwierzęta można spotkać na wsi? Na co trzeba zwracać uwagę, gdy podchodzi się do zwierząt? Czy można podchodzić do zwierząt, których się nie zna? Czy można podchodzić do zwierząt od tyłu? Czy miałeś/miałaś kiedyś jakąś przygodę związaną ze zwierzętami na wsi? Przy rozmowie rodzic może wykorzystać obrazki wsi i zwierząt gospodarskich.

Czytaj więcej: Treści programowe na poniedziałek (30.03.2020)

W linku poniżej znajduje się propozycja bajki do czytania

http://www.bajecznafabryka.pl/2014/08/niedziela-na-wsi-bajka-o-krowie-meli.html

Wspólne robienie białego sera z krowiego mleka.

Dziecko siedzi lub stoi przed stolikiem, na którym Rodzic zgromadził następujące rzeczy: 1 litr zsiadłego mleka w dużej misce, pół litra zagotowanego, bardzo gorącego mleka (nie UHT), śmietankę 30% (ok. dwóch łyżeczek), sitko i miskę na serwatkę. Rodzic. pyta dziecko: Co znajduje się na moim stole? Do czego to służy? Jakie zwierzę dało nam te produkty? Co możemy zrobić dzięki tym rzeczom? Rodzic powoli wykonuje następujące czynności, tłumacząc dziecku co robi. 1. Wlewa gorące słodkie mleko do miski ze zsiadłym mlekiem i długo miesza, aby wystygło, w tym czasie powstaje skrzep. Przelewa skrzep z serwatką do sitka, tak aby serwatka spływała do miski. . Rodzic tłumaczy dziecku: Teraz nasz ser musi postać tak długo, aby cała serwatka spłynęła do miski. Wtedy ser będzie gotowy i będziemy mogli go spróbować. • 1 litr zsiadłego mleka w dużej misce, pół litra zagotowanego, bardzo gorącego mleka (nie UHT), śmietanka 30% (ok. dwóch łyżeczek), sitko i miska na serwatkę.

Zabawa „Zgadnij jakie to zwierzę”.

Rodzic proponuje dziecku zabawę w odgadywanie tego, co przedstawia zdjęcie. Dziecko losuje zdjęcie zwierzęcia z wiejskiego podwórka i nie pokazuje go . Opisuje zwierzę, nie podając jego nazwy, może również naśladować jego odgłosy. Rodzic odgaduje. Następnie rodzic, losuje kolejne zdjęcie. Potrzebne do tej zabawy są obrazki lub zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka.

 Szukamy wiosny

Podaję linki do strony

https://www.youtube.com/watch?v=K3j1ztTj_tw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0ZMpYeo6C8JVlYQRCv0o6IPzd0yUfuCOu43ZLKlQeBLn9ke0W_RRWXxko

Materiał przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym. W filmie wykorzystano piosenkę pt.W LESIE oraz ODGŁOSY LASU, z płyty Wydawnictwa NOWA ERA. Ze względu na czas kwarantanny i brak dostępu do całości płyty..,

Wiersz „Przyjście wiosny”

Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna, że już zbliża się wiosna.

Kret skrzywił się ponuro: przyjedzie pewno furą...

Jeż się najeżył srodze raczej na hulajnodze.

Wąż sykną – ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: Wiem coś o tym, przyleci samolotem.

Skąd znowu – rzekła sroka ja jej nie spuszczam z oka

i w zeszłym roku w maju widziałam ja w tramwaju.

Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem.

A ja wam to dowiodę, że właśnie samochodem.

Nieprawda bo w karecie! W karecie, co pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko, że płynie właśnie łódką!

A wiosna przyszła pieszo już kwiaty z nią się śpieszą,

już trawy przed nią rosną i szumią witaj wiosno.

Rodzic może poprowadzić z dzieckiem pogawędkę na temat, oraz tego jak rozpoznać wiosnę. Rodzic zadaje pytania: Jakie zwierzęta rozmawiały o przyjściu wiosny? Jak wygląda wiosna? Co pojawia się na wiosnę? Chętne dzieci mogą się nauczyć wiersza na pamięć.

W LESIE

Jest piękny, słoneczny poranek. Pan Języczek postanawia wybrać się z rodziną na wycieczkę do lasu. Pani Języczkowa zabiera koszyk na grzyby (robimy z języka „koszyk” — boki i przód języka unosimy do góry, tak by na środku języka powstało wgłębienie), a dzieci — garnuszki na maliny i jagody (robimy z języka „garnuszek” — boki i przód języka unosimy do góry, tak by na środku powstało wgłębienie). Wszyscy wsiadają do samochodu i odjeżdżają (wypowiadamy: „brum, brum”).

Czytaj więcej: Usprawnianie aparatu mowy zabawy w domu cd.

Film przedstawia zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.

  1. Jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę?
  2. Pierwsze wiosenne kwiaty.
  3. Pory roku w przyrodzie.
  4. Co to są bazie i kotki?
  5. Pracujące pszczoły.
  6. Roztapiający się śnieg i lód na jeziorze.

oto link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Przesyłamy naszym kochanym przedszkolakom i ich rodzicom kilka ciekawych linków, znajdziecie tam pomysły na zabawy w domu.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu//

https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/zabawy-dla-dzieci/15-pomyslow-na-zabawy-z-dziecmi-dla-rodzicow-ktorzy-nie-lubia-sie-bawic.html

Masa solna

Pamiętacie jak byłyście nieco mniejsze i razem z rodzicami bądź rodzeństwem przygotowywałyście figurki z masy solnej? Ale było wspaniale, prawda? Niby taka prosta zabawa, a dostarcza dużą ilość radości. Przygotowywanie figurek, ozdób czy też innych ciekawych elementów to jeden z pomysłów na miłe spędzenie czasu w domu. Do przygotowania masy solnej będziecie potrzebować jedynie soli, wody i mąki. Później mogą Wam się przydać również farby, koraliki, guziki – ogólnie wszystko czym Wasze dziecko może przyozdobić otrzymane arcydzieła. W poniższym linku znajdziecie przepis na masę solną, warto zrobić w przedszkolu dzieci uwielbiają bawić się masą

https://www.youtube.com/watch?v=17kFusxFZWc

Propozycje na zabawy ruchowe w domu znajdziecie w linku poniżej:

Czytaj więcej: Zabawy z dzieckiem w domu

Copyright © 2020 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.