Oddział IV

Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

269596
DzisiajDzisiaj580
WczorajWczoraj1060
W tym tygodniuW tym tygodniu1640
W tym miesiącuW tym miesiącu7666
WszystkieWszystkie269596

Gościmy

Odwiedza nas 100 gości oraz 0 użytkowników.

    Piosenka (taniec) Kiedy jesteś smutny (sł. i muz. D. i K. Jagiełło).

I.  Kiedy jesteś smutny,

    gdy humoru nie masz,

    a świat cały

    w twoich oczach szary jest,

    nie czekaj już dłużej,

    stań tu razem z nami

  i powtarzaj każdy ruch i gest.

    Ref.: Do przodu, do przodu,

    raz, dwa, trzy,

    do tyłu, do tyłu,

    raz, dwa, trzy,

    w lewo, w bok,

    w prawo, w bok

i   do góry skok.

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w czerwcu

Tematyka:
1. Dzieci z całego świata.

2. Moje podwórko.

3. Wkrótce wakacje.

4. Zwiedzamy nasz kraj.

 

 

Nasza Ziemia

Poznawanie świata

- nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją

- poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie)

- zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata.

To ja

Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy

- dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.

Uczymy się czytać

Elementarna nauka czytania

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie intuicji geometrycznej

- określanie podstawowych cech różniących poszczególne figury.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w czerwcu

Poznajemy przyrodę

Wiosna

- poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi

- nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

- wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.

Uczymy się czytać

Elementarna nauka czytania

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania

- klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych

- porównywanie liczebności zbiorów poprzez ustawianie elementów w pary lub ich liczenie.

Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia

- rozpoznawanie cyfr

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

- zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w maju

Wiersz Mama i Tata

Mama i Tata to nasz świat cały,

ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce,

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem , na wsi,

loty huśtawką , prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie,

i wszystkie psoty nam wybaczacie

Piosenka „Dla Was”

1.Moja mama fajna jest o tym ja najlepiej wiem.
Gdy mi smutno jest i źle, zawsze przy mnie blisko jest.
Ref. Bo mama, bo mama najlepiej wszystko wie.
Bo mama, bo mama tak bardzo kocha mnie.

2.A mój tata, to jest ktoś, czasem mi zaśpiewa coś.
Kiedy wolną chwilę ma, chętnie ze mną w piłkę gra.
Ref. Bo tata, bo tata najlepiej wszystko wie.
Bo tata, bo tata tak bardzo kocha mnie.

Wiersz „Kosmonauta”

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada,

ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

Piosenki Ziemia – zielona wyspa

I. Nie warto mieszkać na Marsie,

nie warto mieszkać na Wenus.

Na Ziemi jest życie ciekawsze,

powtarzam to każdemu.

Ref.: Bo Ziemia to wyspa, ,

to wyspa zielona

wśród innych dalekich planet.

To dom jest dla ludzi,

dla ludzi izwierząt,

więc musi być bardzo zadbany.

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w Kwietniu

Tematyka:
1. Jestem Polakiem i Europejczykiem

2. Chciałbym być sportowcem.

3. Cuda i dziwy.

4. Mali strażnicy przyrody.

Treści programowe:
Nasza miejscowość, nasz region

Poznawanie swojej miejscowości

    nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych zabytków i miejsc

    poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem

    tworzenie planu osiedla, swojej miejscowości

    zorganizowanie kącika regionalnego, wzbogacanie go o eksponaty wykonane
 w przedszkolu i przyniesione z domu

    słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary

    wykonanie albumu o swojej miejscowości, swoim regionie.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w kwietniu

Piosenka „Wiosna” (utwór pochodzi z Wydawnictwa Akord Śpiewające Brzdące)

  1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury

i zobaczył świat szarobury.

I pomyślał: „Kto tu pomoże?

Świat taki szary być nie może!”

Ref.: Kto obudzi pąki kwiatów? (Wiosna!)

Kto pokaże gniazda ptakom? (Wiosna!)

Kto wygoni misia z

nory? (Wiosna!)

Zazieleni pola, bory?

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w marcu

Tematyka:
1. W świecie teatru
2. Wiosna, wiosna
3. Wkrótce Wielkanoc

Treści realizowane w danym miesiącu:
W świecie sztuki. Teatr

– oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu i teatrze

– poznawanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf)

– dzielenie się swoimi odczuciami na temat obejrzanego przedstawienia

– przygotowanie przedstawień wybranych baśni poprzez przydzielenie ról, przygotowanie scenografii
i akcesoriów.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w marcu

Wiersz M. Przewoźniaka Kłopoty w bibliotece.

Książkom w pewnej bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego, ni z owego

zaczęły grać w chowanego.

„Calineczka” się schowała

za ogromny „Atlas ryb”.

Szuka krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Plastuś skrył.

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

 

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w lutym

Piosenka Zima (sł. E. Szymański, muz. T. Mayzner).

            I. Fiu, fiu, fiu, gwiżdże wiatr,

            gwiżdże wiatr na cały świat.

            Leci, leci przez zagony,

            tańczy w koło jak szalony!

            Ani wiatru, ani zimy

            my  się wcale nie boimy,

            bo na wiatr, na wiaterek

            ty masz futro, ja – sweterek.

            Hu, ha! Hu, ha!            

            Niechaj sobie dmucha.

           II. Pada śnieg, pada śnieg,

           pada nocą i we dnie.

           Tyle śniegu napadało,

           wszędzie czysto, wszędzie biało.

           Ani wiatru, ani zimy   

           my się wcale nie boimy,

           bo na śniegu każdy wszędzie

           saneczkami jeździć będzie.        

           Oj, da dana,

           śniegu po kolana.

           III. Trach, trach, trach, trzeszczy mróz,

jak      upadniesz, będzie guz!

           Oj, chuchają w ręce ludzie,

           tupią: tup, tup, tup po grudzie.

           Ani wiatru, ani zimy

           my się wcale nie boimy,

           bo na lodzie jest uciecha,

           gdy na łyżwach można jechać.

           W lewo, w prawo, ,

      mkniemy sobie żwawo.

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w styczniu

Tematyka:

  1. 1.Zwierzęta są głodne
  2. 2.Zabawy na śniegu
  3. Odwiedzili nas babcia i dziadziuś
  4. 4.Jestem samodzielny w kuchni.

 

Poznajemy przyrodę

 Zima

    – dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych zimowych warunkach

    – nazywanie ptaków odwiedzających karmnik.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w styczniu

Wiersz O Mikołaju

Pada śnieg, pada śnieg, biało dookoła.
Przysypane łąki, lasy, przedszkole i szkoła.
Trzeszczy mróz, gwiżdże wiatr,
zimno dziś na dworze,
tylko w dali słychać sanie
któż to jechać może?
To Święty Mikołaj
dziś odwiedzi nas,
przywiezie prezenty
w ten zimowy czas.

Piosenka „Wesoła choinka”

I. Przyniosły krasnoludki

Choinkę ubraną w nutki –

wesoło srebrem dzwoniące,

jak bombki błyszczące.

Ref.: Choinka cała nam gra,

piosenki cichutko śpiewa:

la, la, la, la, la, la, la,

kolęda serca nam rozgrzewa.

II. Na szczycie gwiazda mruga,

zimowa nocka jest długa.

Przysiadły wkoło śnieżynki,

by słuchać choinki.

Ref.: Choinka cała nam gra...

 

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w grudniu

1. Czekamy na Św. Mikołaja.

2. Nadchodzi zima.

3. Święta, święta.

4. Tutaj rosły paprocie.

Poznajemy przyrodę

Zima

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt
i piękno przyrody w
zimowej szacie

- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterys-tycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne

- poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w grudniu

Wiersz M. Majewskiego „Listopadowe listy”

Cieszą się wszyscy listonosze!                To nic, że liście to nie listy,

Listopad przyszedł w samą porę.                        ludzie i tak są zachwyceni,

Starczy do parku wejść i...                                    proszę – bo nie dostają nigdy listów

listy wpadają wprost do toreb.                  tak barwnych, jak te od jesieni.

Wiersz „Nasz przyjaciel miś”

Kiedyś babcia była mała
I już wtedy misia miała.
Miś zabawką był już znaną
I do dziś zapamiętaną.
Przyjacielem dzieci jest
bardzo miły jest to zwierz.

Okrąglutki i puchaty,
Z brzuszkiem miękkim, niby z waty.
Krótkie łapki, krótkie nóżki
Uszka sterczą mu jak różki.
Na buziaku uśmiech gości.
Bo miś nigdy się nie złości.
To przyjaciel nasz kochany!
Na dobranoc przytulany!
Cały świat misia zna
I się cieszy ,,ha, ha, ha!”.

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w miesiącu listopadzie

Copyright © 2018 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.