Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

240151
DzisiajDzisiaj28
WczorajWczoraj208
W tym tygodniuW tym tygodniu1209
W tym miesiącuW tym miesiącu4380
WszystkieWszystkie240151

Gościmy

Odwiedza nas 38 gości oraz 0 użytkowników.

Tematyka:

1. Zwierzęta sprzed milionów lat.

2. Wiosna na wsi.

3. Dbamy o Ziemię.

4. W świecie teatru.

Treści programowe:

Poznajemy przyrodę

Zima

– poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości

Czytaj więcej: W kwietniu.

Marcowa pogoda”

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie
ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

Piosenki:

„Wołanie wiosny”

I. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.

II. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka…

III. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

 

„Wiosenne buziaki”

I. Już rozgościła się wiosna,

słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Czytaj więcej: Wiersze i piosenki w marcu.

Tematyka w marcu:

1. W świecie zwierząt.

2. Marcowa pogoda.

3. Nadeszła wiosna.

4. Wielkanoc.

Treści programowe:

Poznajemy przyrodę

Wiosna

 poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

 dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

 nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.

Czytaj więcej: W marcu.

Wiersz: 

Ziemia śniegiem zasypana,

dniom sie nie chce wstawać z rana.

Chetnie spałyby dzień cały,

ale dzieci się zleciały

i wołają: "Niech pan wstaje!

Żal takiego dnia na spanie!"

Poniedziałek po kryjomu

tylko nos wystawia z domu.

Wtorek śmielszy jest od brata

i przed domem śnieg zamiata.

Środa śledzi ślad zająca

Czwatrek puch z choinek strąca,

Piątek białą kulę toczy,

a Sobota mróży oczy,

do Niedzieli śnieżką strzela.

Głośno śmieje sie Niedziela,

Czytaj więcej: Wiersze i piosenki w lutym. 

Kiedy babcia była mała
To sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki,
i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

I co, i co, że babcia nam urosła,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co, i co to ważne, że mam babcię,
że bardzo kocham ją
i śpiewać lubię z nią.

A gdy dziadek był malutki.
To nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody
no i nie chciał jeść marchewki, tylko lody.

I co, i co, że dziadek urósł trochę,
że lat ma trochę więcej
niż dwa plus trzy plus osiem.
I co, i co, to ważne, że mam dziadka,
że bardzo kocham go
i lat mu życzę sto.

Dawno temu babcia z dziadkiem
w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie,
a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

I co, i co, że trochę nam urośli,
że nie są dzieciakami,
że ważni z nich dorośli.
I co, i co, to ważne że są z nami,
niech żyją długi czas
i zawsze lubią nas.

Wiersz: 

"W dniu waszego święta"

Czytaj więcej: Piosenka w styczniu.

Tematyka w miesiącu styczniu:

  1. W świecie baśni.

  2. W karnawale same bale.

  3. Pamiętajmy o zwierzetach.

  4. Babcia i dziadek.

Treści programowe:

Interesujemy się książką

Organizowanie w sali kącika książki

systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej

zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację

przestrzeganie za-sad korzystania z książek: odwracanie stron, oglądanie tekstu.

Wzbudzanie zainteresowania literaturą

słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

Czytaj więcej: W styczniu.

Wiersz: 

"Pada śnieżek"

Pada śnieżek, Pada śnieżek

Już ze śniegu mam kołnieżyk

Białe uszy i policzki 

I śniegowe rekawiczki

A jak padać nie przestanie

wiecie ci sie ze mna stanie?

Bedzie kino nie z tej ziemi- 

nos w marchewke mi sie zmieni.

PIosenka: 

„ Zima”

sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. Taka cisza dookoła,

tak się zmienił park i sad.

Nocą przyszła do nas zima,

zasypała śniegiem świat.

Ref: Pada śnieg, pada śnieg, pada biały śnieg.

Pada śnieg, poda śnieg, biały śnieg.

  1. Patrz, śnieżynki tańczą walca

i wirują z wiatrem w takt.

Wznoszą się wysoko w górę,

Niech ten taniec długo trwa.

Czytaj więcej: Wiersze i piosenki w grudniu.

Tematyka: 

1. Co robimy w wolnym czasie?

2. To już zima.

3. Święta tuż- tuż.

4. Nowy Rok. 

Treści programowe:

Poznajemy przyrodę

Jesień

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

Zima

Czytaj więcej: Tematyka zajęć w miesiącu grudniu.

TEMATYKA:

  1. Domy i domki.
  2. Urządzenia elektryczne.
  3. Pada deszcz.
  4. Zdrowie naszym skarbem.
  5. W świecie teatru.

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

Nasza miejscowość, nasz region

Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola

- poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej
i współcześnie

- nazywanie zawodów związanych z budownictwem.

Poznajemy przyrodę

Czytaj więcej: W listopadzie

Tematyka w pażdzierniku:

1.Jesienią w sadzie

2. Warzywa znane i lubiane

3. Moja rodzina.

4. Zwierzęta domowe.

Piosenki do nauki:

Urodziny marchewki”

Na marchewki urodziny
Wszystkie zeszły się jarzyny.
A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta,
A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta,

Kartofelek podskakuje,
Burak z rzepką już tańcuje.
Pan kartofel z krótką nóżką
Biegnie szybko za pietruszką.
Pan kartofel z krótką nóżką
Biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie stała,
Ze zmartwienia aż pobladła.
Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze.
Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada
Kalarepce ukłon składa.
Moja blada kalarepko,
Tańczże ze mną, tańczże krzepko.
Moja blada kalarepko,
Tańczże ze mną, tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.
Gra muzyka, to poleczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.
Gra muzyka, to poleczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

Popatrzcie na jamniczka
słowa: D. Gellner

I Popatrzcie na jamniczka,
wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.

Ref:
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.

II Poszarpał chustkę w róże
I zrobił dwie kałuże,
A moją nową lalkę,
zaciągnął pod wersalkę.

Ref:
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.

III A teraz gdzieś ucieka

I szczeka, szczeka, szczeka,
Złapiemy, więc jamniczka,
niech wraca do koszyczka

Ref:
Bo jak spał, bo jak spał,
taką grzeczną minę miał.
Bo, jak spał, bo jak spał,
taką grzeczną minę miał.

IV Pod stołem jest koszyczek,
W koszyczku śpi jamniczek,
Jamniczek sobie śpi,
Jak się zbudzi będzie zły.

Treści programowe:

- Poznajemy przyrodę

Jesień

– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad

– nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); samodzielne wykonywanie wybranych

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

– poznawanie wybranych owoców egzotycznych.

Przyroda w sali, w domu

 poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

 nazywanie dorosłych i młodych zwierząt.

Uczymy się czytać

Elementarna nauka czytania

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– tworzenie z poznanych literwyrazów i ich odczytywanie.

Nasza edukacja matematyczna

Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia

– rozpoznawanie cyfr.

Rozwijanie intuicji geometrycznej

– nazywanie figur geometrycznych.

Nasze rodziny

Podawanie informacji na temat swojej rodziny

 podawanie informacji, jakie zawodywykonują rodzice, czym się zajmują

 określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

 podawanie powiązań między członkami rodziny, np. babcia to mama mamy lub mama taty

 wyjaśnienie wieloznaczności słowa dom

 dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. sposobów wspólnego spędzania czasu, pojawienia się nowego potomka.

Wzmacnianie więzi w rodzinie

 wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

Copyright © 2018 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.