Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

214186
DzisiajDzisiaj42
WczorajWczoraj243
W tym tygodniuW tym tygodniu285
W tym miesiącuW tym miesiącu2273
WszystkieWszystkie214186

Gościmy

Odwiedza nas 30 gości oraz 0 użytkowników.

Tematyka:

     1. Czekamy na św. Mikołaja.

     2. Nadchodzi zima.

     3. Święta, święta.

     4. Tutaj rosły paprocie.

Treści programowe:

Nasza edukacja matematyczna

Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia

- przeliczanie przedmiotów i materiału przyrodniczego,

Poznajemy przyrodę

Zima

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;

- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne

poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;

- poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości;

- poznawanie wybranych zwierząt (dinozaurów) i roślin (np. olbrzymich paproci) występujących w tamtym okresie.

Nasze rodziny

Wzmacnianie więzów w rodzinie

- poznawanie historii rodziny, jej rodowodu;

- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia;

- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich;

- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji
i miłości.

,,Prezent dla Mikołaja” D. Gellner (wiersz)

 

A ja się bardzo, bardzo postaram

I zrobię prezent dla Mikołaja.

 

Zrobię mu szalik piękny i nowy,

Żeby go nosił w noce zimowe.

 

I żeby nie zmarzł w szyję i w uszy,

Gdy z burej chmury śnieg zacznie prószyć.

 

Niech się ucieszy Mikołaj Święty,

Tak rzadko ktoś mu daje prezenty.

„Kapie z nieba” - piosenka

1. Kapie z nieba coś od rana,

   myślę, że to deszcz,

   zaraz idziesz do przedszkola,

   dobrze o tym wiesz.

Ref: Weź ze sobą parasol i pelerynę też.

         by nie przemoczył cię jesienny deszcz,

         by nie przemoczył cię jesienny deszcz.

2. Czas już chyba włożyć kurtkę,

   bardzo zimno jest.

   Żółte liście wiatr rozrzuca

   i znów pada deszcz.

3. Już kałuże na chodnikach

   przelewają się.

   Załóż dzisiaj swe kalosze

   by pokonać je.

Tematyka:

  1. Jesienne nastroje.
  2. Dbamy o zdrowie.
  3. Moje domowe zwierzątko.
  4. 4.Urządzenia elektryczne.

Treści programowe:

Poznajemy przyrodę

Jesień

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

- wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt.

Przyroda w sali, w domu

- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt.

Dbamy o nasze zdrowie

Dbałość o higienę : dbanie o higienę poprzez:

– codzienne mycie całego ciała

– mycie zębów po posiłkach

– mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu

– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).

Zdrowa żywność

– spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczenie napojów gazowanych)

– przezwyciężenie niechęci do nieznanych potraw.

Nasz kontakt z techniką

Doświadczenia konstrukcyjno-techniczne

- bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np.: telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych, wideo

- poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera)

- poznawanie współczesnych środków łączności: radia, telewizji, internetu.

Piosenka ,,Polka prawdziwa"

I. Śliweczka spadła z drzewa, okrągła i dojrzała,
samotna bardzo była i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.

Ref. Hop , hop polka prawdziwa

pomidor skacze , śliwka się kiwa.

Hop , hop polka prawdziwa
polka prawdziwa hej!

II. Śliweczka się zmęczyła, usiadła w cieniu róży
pomidor się nie zmieścił, bo trochę był za duży.
Nie wiedział co ma robić , znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.

Tematyka:

1. Jesień w sadzie

2. Jesień na działce

3. O sobie samym

4. Nasze zmysły

5. W co się ubierać jesienią

Treści programowe:

Poznajemy przyrodę

Jesień

– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad

– poznawanie wy branych owoców egzotycznych

– nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); samodzielne wykonywanie wybranych

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,

-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią,

występujących zjawisk atmosferycznych: padającego deszczu.

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie intuicji geometrycznej

- nazywanie figur geometrycznych.

To ja

Poznawanie wartości moralnych

- dążenie do rozumienia wartości moralnych, takich jak: szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, sprawiedliwość, szczęście, piękno

- wskazywanie przeciwieństw poznanych wartości, np.: zło, nieuczciwość, kłamstwo, zwrócenie uwagi na ich nieakceptowanie społeczne.

Dbamy o nasze zdrowie

- Dbanie o narządy zmysłów poprzez: dobre oświetlenie miejsc zabaw, pracy; unikanie hałasu, samemu też nie będąc jego źródłem; wietrzenie pomieszczeń.

Nasze zmysły

Poznawanie świata poprzez zmysły

- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu

- wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka

- nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły

- dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, niekrzyczenie itp.

Dbałość o higienę

-ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu)

                                                             

TEMATYKA:

  1. 1.Witajcie w przedszkolu
  2. 2.Droga do przedszkola
  3. 3.Nadeszła jesień
  4. 4.Co robią zwierzęta jesienią?

TREŚCI PROGRAMOWE

Nasza grupa

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie

– przypomnienie imion i nazwisk dzieci z grupy

– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Uczymy się czytać

– rozwijanie spostrzegania wzrokowego poprzez: poznawanie zapisu swojego imienia, i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy.

Nasz kontakt z techniką

Środki transportu

– poznawanie różnych środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego

– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych

– zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego

– poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji

– podawanie numerów telefonów do danych ośrodków ratownictwa.

Poznajemy przyrodę

Jesień

– oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich

– rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach

– poznawanie ogólnej budowy grzybów, sposobów ich zbierania

– zbieranie owoców drzew, wzbogacenie nimi kącika przyrody

– poznanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych

– wymienienie potraw i przetworów sporządzonych z grzybów, na podstawie własnych wiadomości

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie intuicji geometrycznej

- nazywanie figur geometrycznych.

Orientacja przestrzenna

- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.

Copyright © 2017 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.