Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

322799
DzisiajDzisiaj118
WczorajWczoraj324
W tym tygodniuW tym tygodniu1730
W tym miesiącuW tym miesiącu4795
WszystkieWszystkie322799

Gościmy

Odwiedza nas 119 gości oraz 0 użytkowników.

Piosenka Mały muzyczny świat (sł. i muz. K. Gowik).

1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!

Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.

Marakasy robią miły szum, szum, szum.

Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,

a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.

Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.

To muzyka moich małych sześciu lat.

Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,

bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.

2. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

Raz wesoła, raz smutnawa,

raz skacząca, a raz łzawa.

Ref.: Mamo, tato…

Wiersz I. R. Salach Nutki.

 

Na pięciolinii siedzą nutki.

Wysunęły nóżki, pokazały butki.

A te butki czarne, małe,

do zabawy doskonałe.

Skoczyły czarne butki,

uciekły nocą z piosenki nutki.

Do – dobrze tańcowało,

re – w stawie rechotało,

mi – gawędziło miło,

fa – fasolę i groch sadziło,

sol – malowało parasol,

la – lato pozdrawiało,

si – po włosku gadało,

do – wszystko dokładnie powtórzyło

i na pięciolinię wróciło.

Tematyka:
1. Baśnie, bajki, bajeczki

2. Muzyka wokół nas

Treści programowe:

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • poznawanie pojęć związanych z teatrem: scena, scenografia, aktor, rekwizyty, reżyser, rola

Mali artyści

Przejawy ekspresji

  • uczestniczenie w zabawach opartych na wybranych technikach i metodach aktywizujących, np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie zagadek, rebusów.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich

Zabawy z dźwiękami

  • rozpoznawanie instrumentów (nie tylko instrumentów perkusyjnych) po wydawanych dźwiękach.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w lutym

Piosenka „Dziadku, dziadku”

1.Taki pan, który brodę ma.                 2. Dziadek to jest taki pan

Czy ty wiesz już kto to jest?               który zawsze humor ma.

Na spacerze lody da.                           Gdy na spacer chce iść sam

poczęstuje ciastkiem też                     szybko proszę: weź mnie też.

Opowieści mnóstwo zna                     Bo gdy dziadek idzie w dal,

i rozśmiesza nimi mnie                      wszystko kolorowe jest.

Wciąż na twarzy uśmiech ma,             Ptaszek śpiewa, wietrzyk gra,

bardzo dużo rzeczy wie.                     świat zaczarowany jest.

               Ref. Dziadku, dziadku, dziadku mała wnuczka twa,

                      życzeń moc najlepszych dziś dla ciebie ma.

                       Dziadki, dziadku, dziadku mały wnuczek twój

                       serduszko ci daje dziadku.

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w styczniu

Tematyka:
1. Nasze Zabawki

2. Mijają dni, miesiące, lata

3. Zima i zwierzęta

4. Babcia i dziadek

5. Nie jesteśmy sami w kosmosie

Treści programowe:

Świat techniki

Człowiek i technika

  • stopniowe dowiadywanie się o tym, że wiele przedmiotów, które otaczają człowieka, jest jego dziełem.

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • poznawanie zasad zgodnego współdziałania (uzgadnianie planu działania, podział ról, wzajemna pomoc, tolerancja względem odmiennych pomysłów kolegów itp.).

Komunikowanie się w grupie

  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w styczniu

Drodzy Rodzice, dzieci bardzo polubiły piosenkę: '7 Days of the Week'. Dzięki niej łatwo i przyjemnie opanowaliśmy nazwy dni tygodnia po angielsku. Zachęcam do wspólnej zabawy z dziećmi.

WIERSZ „ŚWIĘTY MIKOŁAJ”

W mroźną noc grudniową
Wśród śnieżnej zamieci
Para reniferów
Z nieba do nas leci

Ciągną piękne sanie
W złocistym zaprzęgu
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów

Święty Mikołaju
Na Ciebie czekamy
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy

Przyjdź do nas w gościnę
Szczerze zapraszamy
Wierszyk Ci powiemy
Piosenkę zaśpiewamy

A Ty daj prezenty
Rózgi odrzuć w kąt
I życz wszystkim dzieciom
Kolorowych Świąt.

PIOSENKA "MIKOŁAJ CZEKA OD WCZORAJ"

I. Kiedy przyjdzie sroga zima, śnieżek świat zasypie.

Wtedy przyjdzie gość wesoły, prezenty przyniesie.

Ten pan z długą siwą brodą, lubi radość sprawiać.

Różne, piękne opowiastki dzieciom opowiadać.

Ref. To Mikołaj, Mikołaj, Mikołaj czeka już od wczoraj

aby przyjść do dzieci, nim gwiazdka zaświeci. / BIS

II. Śniegu mnóstwo napadało, wokół wszędzie biało,

Aż tu nagle ktoś w oddali jedzie tu saniami.

To Mikołaj dzwonkiem dzwoni nikt go nie dogoni,

bo dziś spieszy się do dzieci, żeby je ucieszyć.

Ref. To Mikołaj, Mikołaj, Mikołaj czeka już od wczoraj

aby przyjść do dzieci, nim gwiazdka zaświeci. / BIS

Tematyka:
1. Jak wyglądał świat przed milionami lat

2. Idzie zima ze śniegiem

3. Idą święta

4. Projekt Prezenty

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda zimą

  • poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat
  • poznawanie wybranych właściwości fizycznych węgla kamiennego i soli kamiennej.
  • dostrzeganie zmian zachodzących z przyrodzie zimą, nazywanie ich.

W świecie techniki

Rodzaje energii

  • poznawanie różnych źródeł energii (węgiel, ropa naftowa, energia słoneczna, siła wiatru, siła wody), form ich wykorzystania.

Działalność badawcza

  • poznawanie właściwości fizycznych: lodu, śniegu, wody, powietrza, piasku, gliny, węgla kamiennego i soli kamiennej
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków.

Świat techniki

Człowiek i technika

  • stopniowe dowiadywanie się o tym, że wiele przedmiotów, które otaczają człowieka, jest jego dziełem.

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w grudniu

Tematyka:

1. Moja rodzina

2. Mój dom

3. Moje prawa i obowiązki

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Treści programowe:

Rodzina

Wiedza o rodzinie

· określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)

· opowiadanie o ulubionych zajęciach poszczególnych członków rodziny

· podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców

· łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu

· określanie czynności wykonywanych w domu przez poszczególnych członków rodziny

· dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

· rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.

· przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach

· akceptowanie równości praw wszystkich.

Miejscowość, region

Praca dorosłych

· poznawanie zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji.

· gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji)

· poznawanie różnych zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji

· określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym.

Czytaj więcej: Treści programowe realizowane w miesiącu listopadzie

Piosenka Jak dobrze mieć rodzinę

(sł. i muz. J. Kucharczyk).

1. Nigdy nie jestem sam,

bo rodzinę mam.

Gdy jest mi smutno i gdy jest źle,

rodzina wspiera mnie. / 2x

Ref.: Mama i tata przytulą do serca,

siostra i brat zabawią mnie.

Nawet gdy ktoś mi dokuczy, skarci,

cała rodzina kocha się.

2. Lepiej i łatwiej żyć,

gdy ktoś obok jest.

Kiedy zrozumie, pocieszy mnie

i zawsze pomóc chce. / 2x

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w listopadzie

Wiersz Szara pogoda (K. Datkun-Czerniak)

Szara chmurka, obok druga,

pełne kropel dżdżu.

Deszczyk pada już od rana,

smutno, smutno mu.

Szare pole, lasy szare,

kiedy pada deszcz.

Szare niebo, łąki szare,

wszędzie szaro jest.

A tu pada, pada, pada

już przez cały dzień!

Oj, deszczyku, już wystarczy,

zmień pogodę – zmień!

Niech rozzłoci się słonecznie

wszystko wkoło nas,

a szarości niech odpłyną.

Już słoneczka czas!


 

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki w październiku

Tematyka:

  1. 1.Idzie jesień….przez ogród i sad.
  2. 2.Idzie jesień…do zwierząt.
  3. 3.Co z czego otrzymujemy.
  4. 4.Idzie jesień…z deszczem.

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda jesienią

  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
  • rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku
  • wykorzystanie owoców drzew we wszystkich możliwych formach działalności, w tym działalności technicznej
  • poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  • wyjaśnianie znaczenia terminu owoce egzotyczne; podawanie ich przedstawicieli
  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części
  • rozpoznawanie i nazywanie mniej popularnych warzyw, np.: patison, bakłażan, kabaczek
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
  • zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy).
  • poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane w październiku

Tematyka:
1. To jestem ja

2. Moja grupa

3. Moja droga do przedszkola

4. Idzie jesień… przez las, park

Treści programowe:

Ja

Informacje o sobie

  • przedstawianie się, opisywanie swojego wyglądu,
  • podawanie cech fizycznych swojego ciała: płeć, wiek, kolor oczu, włosów,
  • podawanie wiadomości o sobie, dotyczących ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu, pojazdu itp.

Emocje, radzenie sobie z nimi

  • wyrażanie emocji w naturalnych sytuacjach, np.: rozstawania się z rodzicami, przegranej w grze itp.
  • rozpoznawanie i przedstawianie różnych stanów emocjonalnych (złość, radość, smutek, strach, zazdrość, zawstydzenie).

Rozwój fizyczny

Nasze ciało

  • nazywanie części ciała
  • porównywanie swojego wyglądu z wyglądem kolegów i koleżanek.

Higiena ciała i otoczenia

  • dbanie o higienę narządów zmysłów poprzez:

-   przebywanie w dobrze wywietrzonych, ogrzanych pomieszczeniach

-   zwracanie uwagi na odpowiednie oświetlenie

-   unikanie i nierobienie hałasu, mówienie umiarkowanym głosem, dostosowanym do sytuacji.

Sprawność ruchowa

  • rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała
  • uczestniczenie w swobodnych zabawach ruchowych
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Czytaj więcej: Tematyka i treści programowe realizowane we wrześniu

Piosenka „Olek i Ada”

   (sł. I muz. K. Gowik)

Ref: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat

Małe przedszkolaki, które odkrywają świat.

Z przyjaciółmi przygód wiele maja co dania

i wesoło uśmiechają się, o tak. X2

  1. Jedźmy dziś do domu dziadków- prosi Ada.

Dziadek cudnie tak o ptakach opowiada.

Na wycieczkę- niespodziankę z nim pójdziemy,

a od babci pyszne lody dostaniemy

Ref: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat…

  1. Tata często na rowery dzieci bierze.

Mówi, jak najlepiej jeździć na rowerze.

Na wypadek, gdyby zranił ktoś kolana

Razem z nimi jedzie lekarz, czyli mama.

Ref: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat…

  1. Podaj rękę- prosi Olek małą Adę,

Brat i siostra musza dawać sobie rade!

Zawsze razem, z mama, tatą i dziadkami

Wędrujemy Warszawskimi ulicami.

Ref: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat…

Czytaj więcej: Piosenka i wiersz do nauki we wrześniu

Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.