Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

366940
DzisiajDzisiaj25
WczorajWczoraj364
W tym tygodniuW tym tygodniu740
W tym miesiącuW tym miesiącu8439
WszystkieWszystkie366940

Gościmy

Odwiedza nas 69 gości oraz 0 użytkowników.

Tematyka:
1.To jestem ja
2. Moja grupa
3. Moja droga do przedszkola
4. Idzie jesień… przez las, park

Treści programowe:

Ja

Informacje o sobie

  • przedstawianie się, opisywanie swojego wyglądu,

  • podawanie cech fizycznych swojego ciała: płeć, wiek, kolor oczu, włosów,

  • podawanie wiadomości o sobie, dotyczących ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu, pojazdu itp.

  • określanie swoich zainteresowań.

Emocje, radzenie sobie z nimi

  • wyrażanie emocji w naturalnych sytuacjach, np.: rozstawania się z rodzicami, przegranej w grze itp.

  • rozpoznawanie i przedstawianie różnych stanów emocjonalnych (złość, radość, smutek, strach, zazdrość, zawstydzenie).
    Koledzy, grupa przedszkolna

  • Dziecięce relacje

  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu.

  • Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela (z elementami zespołowego współzawodnictwa).

  • Komunikowanie się w grupie

  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji

poznawanie zasad zgodnej komunikacji (np. nieprzerywanie wypowiedzi innych, niepodnoszenie głosu w przypadku różnicy zdań, patrzenie w kierunku rozmówcy itp.).
Bezpieczeństwo

Dbałość o bezpieczeństwo

  • poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej)

  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie

  • poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112.

W świecie techniki

Środki transportu i ruch drogowy

  • poznawanie wybranych znaków drogowych

poznawanie samochodów specjalistycznych: straży pożarnej, policji, karetki pogotowia; poznawanie numerów telefonicznych do tych instytucji.
Przyroda

Obserwacja przyrody

  • uczestniczenie w wycieczkach pozwalających w sposób bezpośredni zapoznać się z wybranymi środowiskami przyrodniczymi (las, pole, park, staw…), ze zwierzętami i roślinami tam żyjącymi

  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.

Przyroda jesienią

  • nazywanie wybranych drzew – liściastych i iglastych

  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach

  • poznawanie ogólnej budowy drzewa (pień, korzenie, korona)

  • gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystanie ich do wszelkiej działalności matematycznej, plastycznej, muzycznej, w relaksacji czy w ćwiczeniach ruchowych

poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak, kurka itp.) i niejadalnych (muchomor czerwony, muchomor sromotnikowy itp.).

Rozwój fizyczny

Nasze ciało

  • nazywanie części ciała

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost, wiek, kolor oczu, kolor włosów

  • porównywanie swojego wyglądu z wyglądem kolegów i koleżanek.

Higiena ciała i otoczenia

  • dbanie o higienę narządów zmysłów poprzez:

  • przebywanie w dobrze wywietrzonych, ogrzanych pomieszczeniach

  • zwracanie uwagi na odpowiednie oświetlenie

  • unikanie i nierobienie hałasu, mówienie umiarkowanym głosem, dostosowanym do sytuacji.

Sprawność ruchowa

  • rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała

  • uczestniczenie w swobodnych zabawach ruchowych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Procesy poznawcze

Percepcja za pomocą dotyku, smaku, węchu

  • rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka, wyjaśnianie jej.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela, kolegów.

Słownictwo

  • nazywanie stanów emocjonalnych: wesoły, smutny, zły, przestraszony…

Wypowiedzi ustne

  • formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach

  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)

  • wyodrębnianie sylab ze słów

  • analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali

  • układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • nazywanie części ciała

  • ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby

  • określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.

Liczenie

  • odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

  • dostrzeganie w sali obrazków, ilustracji, reprodukcji obrazów znanych artystów i ich omawianie.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań

  • nauka krótkich piosenek (forma AB).

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-rytmicznych:

  • ze śpiewem

tanecznych.


Piosenka „Olek i Ada”

Jedźmy dziś do domu dziadków – prosi Ada.

Dziadek cudnie tak o ptakach opowiada.

Na wycieczkę-niespodziankę z nim pójdziemy,

a od babci pyszne lody dostaniemy.

Ref.

To jest Ada, a to Olek, siostra i brat

Małe przedszkolaki, które odkrywają świat.

Z przyjaciółmi przygód wiele mają co dnia

I wesoło uśmiechają się, o tak.

 Ref.

Tata często na rowery dzieci bierze.

Mówi, jak najlepiej jeździć na rowerze.

Na wypadek gdyby zranił ktoś kolana

razem z nimi jedzie lekarz, czyli mama.
Ref.

Podaj rękę-prosi Olek małą Adę,

brat i siostra muszą dawać sobie radę!

Zawsze razem, z mamą, tatą i dziadkami

wędrujemy warszawskimi ulicami.


Wiersz „Uprzejmy Krzyś”

Krzyś rzekł uprzejmie „proszę”,

gdy zgubił ołówek Małgosi,

przepraszam” zaś powiedział,

gdy dostał podarek od Zosi.

Na powitanie dziadka

dziękuję” zawołał radośnie,

kiedy chciał iść do kina,

przepraszam” wykrzyknął donośnie.

Znał czarodziejskie słowa: proszę, przepraszam, dziękuję,

lecz czy na pewno wiedział, kiedy się je stosuje?

Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.