Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

366937
DzisiajDzisiaj22
WczorajWczoraj364
W tym tygodniuW tym tygodniu737
W tym miesiącuW tym miesiącu8436
WszystkieWszystkie366937

Gościmy

Odwiedza nas 296 gości oraz 0 użytkowników.

Tematyka:

  1. Mijają dni, miesiące, lata.

  2. Zima i zwierzęta

  3. Babcia i dziadek
    4. W świecie sztuki – teatr

Treści programowe:

Rodzina

Więzi rodzinne

kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych z świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń
Przyroda

Przyroda zimą

pomaganie zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie, dopajanie ptaków w karmnikach

poznawanie przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.), podawanie ich ptasich cech.

Miejscowość, region

Praca dorosłych

określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym.

Ziemia – planeta ludzi

Świat bliski i świat daleki

poznawanie ludzi różnych ras; określanie, skąd pochodzą, w jakich warunkach klimatycznych żyją

poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa

wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz

zabawy z globusem, np. zabawa Palcem po świecie.
Rodzina

Wiedza o rodzinie

  • określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)

  • dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie.

Rodzinne święta

  • przedstawianie przygotowanego programu artystycznego dla rodziców lub dziadków z okazji ich świąt; wykonywanie upominków; wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi

  • podawanie przybliżonych dat świąt rodziców i świąt dziadków.

Więzi rodzinne

wyrażanie uczuć względem członków rodziny (słowami, gestami, czynnościami)
W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • poznawanie pojęć związanych z teatrem: scena, scenografia, aktor, rekwizyty, reżyser, rola

  • odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, gestem, ruchem.

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • poznawanie zasad zgodnego współdziałania (uzgadnianie planu działania, podział ról, wzajemna pomoc, tolerancja względem odmiennych pomysłów kolegów itp.).

Komunikowanie się w grupie

  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji.

Mali artyści

Przejawy ekspresji

  • uczestniczenie w zabawach opartych na wybranych technikach i metodach aktywizujących, np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej.
Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • tworzenie słów: rozpoczynających się, kończących się daną głoską i mających ją w środku

  • różnicowanie samogłosek i spółgłosek

  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania

  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż

  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

  • odróżnianie druku od pisma

  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy

  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy

  • poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia.

Liczenie

  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą

  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, = oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

  • określanie nastroju, kolorytu, kształtu, treści przekazywanych przez dany obraz, daną rzeźbę.

Barwy wokół nas

  • nazywanie barw występujących w otoczeniu (w przyrodzie, barw przedmiotów, ubrań itp.).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i ruch

  • słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej.

Twórcze działania muzyczne

  • śpiewanie tekstów rymowanek na własne melodie

  • improwizowanie piosenek ruchem.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.


Wiersz do nauki: „Życzenia”

Babciu nasza ukochana,

nie bądź nigdy zatroskana,
niechaj wdzięcznych wnucząt koło,
zawsze widzi Cię wesołą.

Tobie mój kochany Dziadku,

Życzę szczęścia i dostatku.

Uśmiechaj się zawsze, 

Bo kocham Cię szczerze,

W domu w kinie i na spacerze.


Piosenka do nauki:

Kiedy babcia była mała
To sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki,
i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

I co, i co, że babcia nam urosła,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co, i co to ważne, że mam babcię,
że bardzo kocham ją
i śpiewać lubię z nią.

A gdy dziadek był malutki.
To nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody
no i nie chciał jeść marchewki, tylko lody.

I co, i co, że dziadek urósł trochę,
że lat ma trochę więcej
niż dwa plus trzy plus osiem.
I co, i co, to ważne, że mam dziadka,
że bardzo kocham go
i lat mu życzę sto.

Dawno temu babcia z dziadkiem
w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie,
a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

I co, i co, że trochę nam urośli,
że nie są dzieciakami,
że ważni z nich dorośli.
I co, i co, to ważne że są z nami,
niech żyją długi czas
i zawsze lubią nas.

Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.