Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

885912
DzisiajDzisiaj420
WczorajWczoraj767
W tym tygodniuW tym tygodniu2594
W tym miesiącuW tym miesiącu20216
WszystkieWszystkie885912

Gościmy

Odwiedza nas 35 gości oraz 0 użytkowników.

Rodzice mają prawo :

czytajaca

  • Zapoznania się z programem oraz zadaniami wynikającymi z programu rozwoju przedszkola i planów pracy nauczyciela w danej grupie.
  • Uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka.
  • Wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz wicedyrektorowi wniosków, propozycji oraz uwag dotyczących pracy przedszkola.
  • Wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy przedszkola organowi prowadzącemu i nadzorującemu poprzez swoje przedstawicielstwa tj. Radę Rodziców.
  • Decydować o liczbie godzin pobytu dziecka w przedszkolu.
  • Uczestniczenia w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych .
  • Znać jadłospis na dany dzień.
  • Proponowania rodzaju zajęć dodatkowych.

Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy :

  • Przestrzeganie Statutu Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Kurowie;
  • Wyposażenie dziecka w niezbędną odzież, przedmioty i przybory;
  • Respektowanie uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców podjętych w ramach ich kompetencji;
  • Przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola osobiście lub przez upoważnione osoby zapewniające dziecku pełne bezpieczeństwo
  • Przestrzeganie godzin pracy przedszkola;
  • Terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu;
  • Informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu, niezwłocznie zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych;
  • Przestrzeganie zasad higieny i bhp na terenie przedszkola;
  • Wykazywanie zainteresowania postępami dziecka w procesie dydaktyczno – wychowawczym.
  • Uczestniczenie w zebraniach rodziców;
  • Utrzymywanie stałego kontaktu z nauczycielem bądź wicedyrektorem przedszkola w celu uzyskania aktualnych informacji o dziecku.

Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka w tym:

  • Prawidłowo zorganizowanego procesu opiekuńczo- wychowawczo dydaktycznego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej.dziewczynka
  • Poszanowania wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania.
  • Ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej.
  • Wyrażania swoich uczuć i myśli.
  • Umożliwienie zdobywania nauki przez zabawę z uwzględnieniem indywidualnych możliwości.
  • Opieki i ochrony.

Dziecko w przedszkolu mazagwarantowane prawo do:

  • Poszanowania własnej godności i prawo do nietykalności;
  • Posiadania własnego zdania i możliwości wyrażania go;
  • Proszenia o to czego chce, ale nie wymagania tego;
  • Popełniania błędów i możliwości naprawiania ich;
  • Akceptacji takim, jakim ono jest;
  • Przebywania w warunkach sprzyjających jego rozwojowi;
  • Indywidualnego tempaprocesu rozwojowego;
  • Przebywania w warunkach zabezpieczających bezpieczeństwo, ochronęzdrowia oraz zdrowe jedzenie;
  • Korzystania z dóbr kulturalnych;
  • Poszanowania własności;
  • Znajomości swoich praw i korzystania z nich;
  • Ciszy, spokoju i samotności, gdy tego potrzebuje;
  • Korzystania z kontaktów interpersonalnych z dziećmi i dorosłymi;
  • Kształtowania prawidłowych kontaktów społecznych;
  • Bawienia się i wybierania towarzyszy zabaw;
  • Przebywania wśród osób odpowiedzialnych i zaangażowanych, do których może się zwrócić;
  • Pomocy nauczyciela w sytuacjach trudnych dla niego;
  • Zdobywania wiedzy i umiejętności, badania i eksperymentowania;
  • Podejmowania decyzji (ograniczonego względami bezpieczeństwa) i ponoszenia ich konsekwencji.
  • Uczestniczenia we wszystkich formach aktywności;
  • Snu i wypoczynku, jeśli tego potrzebuje;
  • Jedzenia i picia, gdy jest głodne i spragnione;
  • Regulowania własnych potrzeb;
  • Ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej lub psychicznej;


Dziecko w przedszkolu ma obowiązek, w trosce o bezpieczeństwo własne i kolegów:

Przestrzegać wszelkie umowy zawarte z nauczycielką, aw szczególności:

  • Nie oddalać się od grupy bez wiedzy nauczycieli.
  • Sygnalizować złe samopoczucie i potrzeby fizjologiczne oraz zgłaszać wszelkie przykre wypadki, uszkodzenia itp. związane ze zdrowiem dzieci.
  • Dbać o sprzęt i zabawki znajdujące się w przedszkolu.
  • Dbać o estetykę i czystość pomieszczeń, w których przebywa.
  • Przejawiać właściwy stosunek do rówieśników, osób starszych, wynikający z postaw respektowania podstawowych norm społecznych i etycznych.

Dzieci potrzebują precyzyjnego określenia, co jest dozwolone, a czego nie wolno. Opracowując wspólnie z nimi ,,Kodeks właściwego postępowania” musimy zarówno wspierać i motywować je do przestrzegania obowiązujących norm i zasad, jak również konsekwentnie egzekwować go. mis

Skutecznym środkiem wychowania są nagrody i pochwały. Mają one wartość zachęcającą do pracy dla każdego człowieka, a tym bardziej dla dziecka. Uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.

FORMY NAGRADZANIA ZACHOWAŃ RESPEKTUJĄCYCHUSTALONE NORMY I ZASADY ZACHOWANIA.

  • pochwała wobec grupy,
  • pochwała indywidualna,
  • pochwała przed rodzicami,
  • atrakcyjne spędzanie czasu, atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dzieci,
  • darzenie dziecko szczególnym zaufaniem np. zwiększając zakres jego samodzielności,
  • drobne nagrody rzeczowe, np. emblematy uznania (odznaka, order),

NAGRADZAMY ZA:

  • stosowanie ustalonych umów i zasad,
  • wysiłek włożony w wykonanie pracy, zadania,
  • wypełnienie podjętych obowiązków,
  • bezinteresowną pomoc innym,
  • stosowanie zasad ochrony przyrody,
  • aktywny udział w pracach grupy.

Po ustaleniu norm postępowania powinniśmy także ustalić konsekwencje za brak podporządkowania się im.

FORMY KARANIA ZA NIESTOSOWANIE SIĘ DO USTALONYCH WSPÓLNIE ZASAD

  • kara naturalna jako bezpośrednie następstwo winy (w sytuacjach nie zagrażających zdrowiu dziecka),
  • zastosowanie aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji,
  • upomnienie słowne (przypomnienie obowiązujących zasad),
  • rozmowa – przedstawienie następstw zachowania (skłonienie dziecka do autorefleksji),
  • wyrażanie przez nauczyciela smutku i rozczarowania z powodu zachowania dziecka,
  • odsunięcie na krótki czas od zabawy,
  • poinformowanie rodziców o przewinieniu.

KARY STOSUJEMY ZA:

  • nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu,
  • stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu i innych,
  • zachowania agresywne,
  • niszczenie wytworów pracy innych, ich własności,
  • celowe nie wywiązanie się z podjętych obowiązków.
Copyright © 2021 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.