Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

345651
DzisiajDzisiaj69
WczorajWczoraj314
W tym tygodniuW tym tygodniu1035
W tym miesiącuW tym miesiącu8112
WszystkieWszystkie345651

Gościmy

Odwiedza nas 139 gości oraz 0 użytkowników.

Piosenka W lesie (sł. i muz. J. Kucharczyk)

1. Lubię spacerować po lesie zielonym,
obserwować żuki, biedronki i pszczoły.
Kwiatkiem się zachwycić, spróbować poziomk
słuchać, jaki piękny las nam daje koncert.


Ref.: Las tak pięknie szumi – szu, szu, szu, szu, szu,
strumyk wody toczy – chlupu, chlupu, chlup.
Pszczoły, osy bzyczą – bzy, bzy, bzy, bzy, bzy,
ptaszek gdzieś zaśpiewa – tirli, tirli, li.
Kukułeczka kuka – kuku, kuku, kuku,
dzięcioł w drzewo stuka – stuku, stuku, stuk.
Cicho jeż przemyka – tupu, tupu, tup.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.


2. Tu rosną paprocie, tam mech, jak dywanik,
i leśne jeżyny, i słodkie maliny.
Pod listkiem się schował muchomor czerwony
białymi kropkami pięknie przystrojony.

Ref.: Las tak pięknie szumi – szu, szu, szu, szu, szu,


Wiersz E. Stadtmüller Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu.


– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,

kwiecień już tuż-tuż.

Styczeń

Tematyka:

  1. 1.Mijają dni, miesiące, lata
  2. 2.Zima i zwierzęta
  3. 3.Babcia i dziadek
  4. 4.Projekt teatr

Treści programowe:

Rodzina

Więzi rodzinne

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.

Własne możliwości

  • współdecydowanie przy wyborze ubrania, zabawki, zabawy
  • poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

Świat wartości

Wewnętrzne potrzeby

  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

Słownictwo

  • wyszukiwanie przedmiotów po usłyszeniu ich nazw.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
  • wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.

Intuicja Orientacja przestrzenna

Liczenie

liczenie geometryczne

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • układanie dowolnych kompozycji

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik; dokarmianie ich.

Podstawy ekologii

  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • rozpoznawanie i nazywanie figur, znaków, symboli.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w przedstawieniach teatralnych organizowanych w przedszkolu.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

Grudzień

Tematyka:

1. Idzie zima ze śniegiem

2. Jak wyglądał świat przed milionami lat

3 .Idą święta

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.).

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy dźwiękami

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-               ze śpiewem

-               rytmicznych

-               ilustracyjnych.

Instrumenty perkusyjne

  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

- orientacyjno-porządkowych

- bieżnych

- z elementem czworakowania

- z elementem skoku, podskoku

- organizowanych metodą opowieści ruchowej

- ze śpiewem.

Słownictwo

  • nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

LISTOPAD

Tematyka:

1. Rodzina – największy skarb

2. Mój dom

3 .Moje prawa i obowiązki

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Treści programowe:

Rodzina

Wiedza o rodzinie

  • podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
  • podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.

Więzi rodzinne

  • wzajemne okazywanie sobie uczuć.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka
  • czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania.

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie prostych zagadek.

Pamięć

zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy z dźwiękami

  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.

Ćwiczenia artykulacyjne

  • słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • wskazywanie u siebie części ciała wymienionych przez nauczyciela
  • nazywanie wybranych części ciała.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Instrumenty perkusyjne

  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • ze śpiewem.

JADŁOSPIS OD DNIA 08.10.2018 DO DNIA 12.10.2018

 

PONIEDZIAŁEK 08.10.2018

ALERGENY

WARTOŚĆ ODŻYWCZA

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem,ser żółty,

szynka drobiowa,pomidor,

herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:944

Węglowodany:117,51

Tłuszcze:35,43

Białko:40,64

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

OBIAD

Zupa ogórkowa,makaron z serem

herbata z cytryną.

Nr:1,7,9

 

WTOREK 09.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,

zupa mleczna z płatkami owsianymi z rodzynkami ,herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1005

Węglowodany:144,05

Tłuszcze:31,18

Białko:43,30

ŚNIADANIE II

Gruszka

 

OBIAD

Zupa brokułowa ,gulasz wieprzowy

w sosie własnym,kasza jęczmienna,

ogórek kiszony,woda z miętą i cytryną.

Nr:1,7,9

 

ŚRODA 10.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo razowe z masłem,

wędlina żywiecka,ser żółty,szczypiorek,

rzodkiewka,kakao,herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1275

Węglowodany:152,29

Tłuszcze:55,21

Białko:45,86

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

OBIAD

Zupa pomidorowa z ryżem,

kotlet drobiowy siekany(ser żółty,

natka pietruszki),ziemniaki,surówka z marchewki z jabłkiem,kompot.

Nr:1,3,7,9

 

CZWARTEK 11.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,

dżem truskawka 100%,

zupa mleczna z kluskami

herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1206

Węglowodany:137,69

Tłuszcze:74,93

Białko:45,27

ŚNIADANIE II

Gruszka

 

OBIAD

Barszcz czerwony z jajkiem zabielany,pierogi z mięsem, surówka z pora kompot.

Nr:1,3,7,9

 

PIĄTEK 12.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem,pasta z makreli z twarożkiem,koncentrat pomidorowy ,szczypiorek

herbata z cytryną.

Nr:1,4,7

Kcal:1054

Węglowodany:136,21

Tłuszcz:40,09

Białko:38,66

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

OBIAD

Zupa jarzynowa,naleśniki z serem, herbata z cytryną .

Nr:1,3,7,9

Alergeny występujące w posiłkach:(zaznaczane w jadłospisie pogrubionym drukiem)

1. Zboża zawierające gluten(pszenica,żyto,jęczmień,owies,orkisz)

2. Skorupiaki i produkty pochodne

3. Jaja i produkty pochodne

4. Ryby i produkty pochodne

5. Orzeszki ziemne ,orzechy arachidowe i produkty pochodne

6. Soja i produkty pochodne

7. Mleko i produkty pochodne

8. Orzechy tj:migdały,orzechy włoskie,laskowe ,nerkowca,pistacjowe i produkty pochodne

9. Seler i produkty pochodne

10.Nasiona sezamu i produkty pochodne

11.E 220-228 dwutlenek węgla siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10mg/kg lub 10mg/w przeliczeniu na So2

12. Łubin i produkty pochodne

13. Mięczaki i produkty jego pochodne

14. Musztarda-składnik uczuleniowy gorczyca

Przyroda

Przyroda jesienią

  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
  • poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  • wyjaśnianie znaczenia słów owoce egzotyczne, podawanie ich przedstawicieli
  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
  • zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy)
  • poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych

Podstawy ekologii

  • szanowanie wody, niemarnowanie jej.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach)
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach
  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestniczenie w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

-  rysowanie po śladzie

  • prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych                      z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
  • wyszukiwanie takich samych symboli graficznych – figur, liter, cyfr.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego.
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

Przyroda

Przyroda jesienią

  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
  • poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  • wyjaśnianie znaczenia słów owoce egzotyczne, podawanie ich przedstawicieli
  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
  • zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy)
  • poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych

Podstawy ekologii

  • szanowanie wody, niemarnowanie jej.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach)
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach
  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestniczenie w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

-  rysowanie po śladzie

  • prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych                      z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
  • wyszukiwanie takich samych symboli graficznych – figur, liter, cyfr.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego.
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

JADŁOSPIS OD DNIA 17.09.2018 DO DNIA 21.09.2018

 

PONIEDZIAŁEK 17.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem,szynka wieprzowa,

pomidor,herbata z cytryną,kawa inka.

Nr:1,7

Kcal:1102

Węglowodany:148,50g

Tłuszcze:39,96g

Białko:34,21g

ŚNIADANIE II

Jabłko/marchewka

 

 

OBIAD

Zupa selerowa z grzankami,łazanki z kapustą,

kompot.

Nr:1,7,9

 

 

WTOREK 18.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,

zupa mleczna z płatkami czekoladowymi,

herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1283

Węglowodany:157,91g

Tłuszcze:57,93 g

Białko:40,92g

ŚNIADANIE II

Jogurt waniliowyJoguś

Nr:7

 

OBIAD

Rosół z makaronem, potrawka z kurczaka z cebulką,ziemniaki,marchewka z groszkiem,kompot

Nr:1,3,7,9

 

 

ŚRODA 19.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem, żywiecka,ogórek, rzodkiewka,ser żółty,kakao,herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1367

Węglowodany:137,86g

Tłuszcze:65,38g

Białko:60,02g

ŚNIADANIE II

Orzechy włoskie

Nr:8

 

OBIAD

Zupa jarzynowa,kotlet schabowy ,ziemniaki,

mizeria,kompot.

Nr:1,7,9

 

 

CZWARTEK 20.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,serek owocowy Danio ,

kakao,herbata z cytryną .

Nr:1,7

Kcal:1122

Węglowodany:149,80g

Tłuszcz:42,61g

Białko:43,68 g

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

 

OBIAD

Zupa koperkowa ,pulpety drobiowe w sosie śmietanowym,kasza bulgur,pomidor z cebulka,

kompot.

Nr:1,3,7,9,

 

 

 

 

PIĄTEK 21.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo razowe z masłem, pasta rybna z makreli(jako gotowane na twardo,majonez,ogórek kiszony) ,herbata z cytryną.

Nr:1,3,4,7

Kcal:1130

Węglowodany:141,07g

Tłuszcze:41,03g

Białko:46,56g

ŚNIADANIE II

Jogurt owocowy Gratka

Nr:7

 

OBIAD

Barszcz ukraiński,pierogi ruskie ,herbata owocowa.

Nr:1,3,7,9

 

 

 

 

Alergeny występujące w posiłkach:(zaznaczane w jadłospisie pogrubionym drukiem)

1. Zboża zawierające gluten(pszenica,żyto,jęczmień,owies,orkisz)

2. Skorupiaki i produkty pochodne

3. Jaja i produkty pochodne

4. Ryby i produkty pochodne

5. Orzeszki ziemne ,orzechy arachidowe i produkty pochodne

6. Soja i produkty pochodne

7. Mleko i produkty pochodne

8. Orzechy tj:migdały,orzechy włoskie,laskowe ,nerkowca,pistacjowe i produkty pochodne

9. Seler i produkty pochodne

10.Nasiona sezamu i produkty pochodne

11.E 220-228 dwutlenek węgla siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10mg/kg lub 10mg/w przeliczeniu na So2

12. Łubin i produkty pochodne

13. Mięczaki i produkty jego pochodne

14. Musztarda-składnik uczuleniowy gorczyca

Zarządzenie powołujące inspektora ochrony danych

ZARZĄDZENIE 4/2018/2019 z dnia 26.09.2018 roku Dyrektora Gminnego Przedszkola w Kurowie

w sprawie wprowadzenia Polityki Ochrony Danych.

 

Zarządzenie Nr 5/2018/2019 Dyrektora Gminnego Przedszkola w Kurowie z dnia 26 września 2018 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie placówki.

 

Klauzula informacyjna - monitoring wizyjny

 

ZARZĄDZENIE NR 23/2017/2018 z dnia 02.07.2018 Dyrektora Gminnego Przedszkola w Kurowie

w sprawie wprowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych

 

Klauzula informacyjna przepis prawa

 

Klauzula informacyjna - przesłanka umowy

 

 

Klauzula informacyjna - przesłanka zgody

 

Spojrzał w okno mały Paweł
A w ogrodzie wiosna,
Świeżą trawkę, przebiśniegi
W koszu nam przyniosła
Obudziła pąki kwiatów
W parku i ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
O śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
Garść ciepłych promieni,
Gdy ogrzeję nimi ziemię,
Świat się zazieleni.

Wiersz M. Przewoźniaka Kłopoty w bibliotece.

Książkom w pewnej bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego, ni z owego

zaczęły grać w chowanego.

„Calineczka” się schowała

za ogromny „Atlas ryb”.

Szuka krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Plastuś skrył.

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

Piosenka taniec „Rom Pom Pom”.

To najnowszy taniec Rom Pom Pom
Same nogi rytm ten tańczyć chcą
Więc podajmy swoje ręce raz i dwa
I zatańczmy dookoła ja i ty
Rom Pom Pom 2x
Chciałbym tańczyć w miejscu
Ale nogi tańczyć chcą
Rom Pom Pom 2x
Chciałbym stanąć
Nogi tańczyć chcą

Teraz się odwróćmy jeden skok
Podajemy ręce tyłem w bok
Kołyszemy się w rytm tańca raz i dwa
I zabawa przedszkolaków dalej trwa
Rom Pom Pom 2x...

Podajemy ręce wszyscy wraz
Unieś ręce w górę nadszedł czas
Cztery kroki więc do przodu piękny skłon
A wracając zaśpiewamy rom pom pom
Rom Pom Pom 2x.


Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.