Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

375732
DzisiajDzisiaj137
WczorajWczoraj299
W tym tygodniuW tym tygodniu137
W tym miesiącuW tym miesiącu7308
WszystkieWszystkie375732

Gościmy

Odwiedza nas 37 gości oraz 0 użytkowników.

Piosenka : Święto mamy
1.Urosły w ogrodzie piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy specjalnie dla mamy.
Ref. Raz, dwa, trzy, raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.

2.Mama się uśmiecha kwiaty się kłaniają

I do tańca mamę pięknie zapraszają

Ref.
3.Tańczą tulipany tańczy z nimi mama

   Sto lat żyj mamusiu śpiewa łąka cała

Piosenka : „Święto taty”

1. Słońce mocno przygrzewa,
jaki piękny mamy maj,
Święto Taty już się zbliża,
szumi rzeka, szumi gaj.

2.Zerwę kwiatki pachnące,
piękny bukiet zrobię sam,
złożę Tacie dziś życzenia
i w prezencie kwiaty dam.

3. Potem razem pójdziemy,
spacerować poprzez las,
bardzo lubię z moim Tatą
spędzać wspólnie wolny czas.

Wiersz “Urwis”:
Chociaż jestem urwis mały,
ale to nie wada przecież.
Bez urwisów to by były
straszne nudy
Jak też dobrze urwisują,
tak też dobrze i kochają.
I ja kocham Cię Mamusiu
z serduszka całego.
I życzę Ci serdecznie
wszystkiego najlepszego.

Wiersz “W pokoiku na stoliku”:
W pokoiku na stoliku
stało mleczko i jajeczko.
Przyszedł kotek wypił mleczko, a ogonkiem stłukł jajeczko.
Przyszła mama kotka zbiła,
a skorupki wyrzuciła.
Przyszedł tata kotka schował,
a mamusię pocałował.

Treści programowe:

Miejscowość, region

Miejsce zamieszkania

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc.

Polska i Polacy

Poczucie przynależności narodowej

  • zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (architektury, krajobrazu, zjawisk atmosferycznych, okazów przyrodniczych itp.).
  • poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  • słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach

wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach. Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

W świecie techniki

Działalność badawcza

  • naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru

tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż). Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie kredkami
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-  ze śpiewem

-  rytmicznych

-  ilustracyjnych.

W świecie sztuki – teatr

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, Grupa MAC S.A. 2018 (s. 33, 41−47, 52, 63, 67, 82, 98, 100, 103, 109, 112, 114−117).

Zabawy i zajęcia ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych nr 33,34.
  • Zabawy ruchowe: Tunele, Podaj do mnie, Gdzie kto mieszka?
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Zwiedzamy Łazienki Królewskie.
  • Improwizacja ruchowa do muzyki ludowej.
  • Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec figur.
  • Zabawy orientacyjno-porządkowe: Stań w szeregu i licz, Moja miejscowość.
  • Zabawa ruchowa ćwicząca wszystkie partie mięśni – Zróbcie tak jak ja.
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Jesteśmy dla siebie mili.
  • Zabawa bieżna Wracamy do domu.
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 28.

Zabawy na świeżym powietrzu. I 4, I 5, II 11, III 2, III 4, IV 13, IV 15

Piosenka W lesie (sł. i muz. J. Kucharczyk)

1. Lubię spacerować po lesie zielonym,
obserwować żuki, biedronki i pszczoły.
Kwiatkiem się zachwycić, spróbować poziomk
słuchać, jaki piękny las nam daje koncert.


Ref.: Las tak pięknie szumi – szu, szu, szu, szu, szu,
strumyk wody toczy – chlupu, chlupu, chlup.
Pszczoły, osy bzyczą – bzy, bzy, bzy, bzy, bzy,
ptaszek gdzieś zaśpiewa – tirli, tirli, li.
Kukułeczka kuka – kuku, kuku, kuku,
dzięcioł w drzewo stuka – stuku, stuku, stuk.
Cicho jeż przemyka – tupu, tupu, tup.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.


2. Tu rosną paprocie, tam mech, jak dywanik,
i leśne jeżyny, i słodkie maliny.
Pod listkiem się schował muchomor czerwony
białymi kropkami pięknie przystrojony.

Ref.: Las tak pięknie szumi – szu, szu, szu, szu, szu,


Wiersz E. Stadtmüller Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu.


– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,

kwiecień już tuż-tuż.

Styczeń

Tematyka:

  1. 1.Mijają dni, miesiące, lata
  2. 2.Zima i zwierzęta
  3. 3.Babcia i dziadek
  4. 4.Projekt teatr

Treści programowe:

Rodzina

Więzi rodzinne

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.

Własne możliwości

  • współdecydowanie przy wyborze ubrania, zabawki, zabawy
  • poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

Świat wartości

Wewnętrzne potrzeby

  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

Słownictwo

  • wyszukiwanie przedmiotów po usłyszeniu ich nazw.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
  • wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.

Intuicja Orientacja przestrzenna

Liczenie

liczenie geometryczne

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • układanie dowolnych kompozycji

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik; dokarmianie ich.

Podstawy ekologii

  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • rozpoznawanie i nazywanie figur, znaków, symboli.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w przedstawieniach teatralnych organizowanych w przedszkolu.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

Grudzień

Tematyka:

1. Idzie zima ze śniegiem

2. Jak wyglądał świat przed milionami lat

3 .Idą święta

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

Przyroda zimą

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.).

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy dźwiękami

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-               ze śpiewem

-               rytmicznych

-               ilustracyjnych.

Instrumenty perkusyjne

  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

- orientacyjno-porządkowych

- bieżnych

- z elementem czworakowania

- z elementem skoku, podskoku

- organizowanych metodą opowieści ruchowej

- ze śpiewem.

Słownictwo

  • nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

LISTOPAD

Tematyka:

1. Rodzina – największy skarb

2. Mój dom

3 .Moje prawa i obowiązki

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Treści programowe:

Rodzina

Wiedza o rodzinie

  • podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
  • podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.

Więzi rodzinne

  • wzajemne okazywanie sobie uczuć.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka
  • czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania.

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie prostych zagadek.

Pamięć

zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy z dźwiękami

  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.

Ćwiczenia artykulacyjne

  • słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Słuch fonematyczny

  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • wskazywanie u siebie części ciała wymienionych przez nauczyciela
  • nazywanie wybranych części ciała.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Instrumenty perkusyjne

  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • ze śpiewem.

JADŁOSPIS OD DNIA 08.10.2018 DO DNIA 12.10.2018

 

PONIEDZIAŁEK 08.10.2018

ALERGENY

WARTOŚĆ ODŻYWCZA

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem,ser żółty,

szynka drobiowa,pomidor,

herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:944

Węglowodany:117,51

Tłuszcze:35,43

Białko:40,64

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

OBIAD

Zupa ogórkowa,makaron z serem

herbata z cytryną.

Nr:1,7,9

 

WTOREK 09.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,

zupa mleczna z płatkami owsianymi z rodzynkami ,herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1005

Węglowodany:144,05

Tłuszcze:31,18

Białko:43,30

ŚNIADANIE II

Gruszka

 

OBIAD

Zupa brokułowa ,gulasz wieprzowy

w sosie własnym,kasza jęczmienna,

ogórek kiszony,woda z miętą i cytryną.

Nr:1,7,9

 

ŚRODA 10.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo razowe z masłem,

wędlina żywiecka,ser żółty,szczypiorek,

rzodkiewka,kakao,herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1275

Węglowodany:152,29

Tłuszcze:55,21

Białko:45,86

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

OBIAD

Zupa pomidorowa z ryżem,

kotlet drobiowy siekany(ser żółty,

natka pietruszki),ziemniaki,surówka z marchewki z jabłkiem,kompot.

Nr:1,3,7,9

 

CZWARTEK 11.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,

dżem truskawka 100%,

zupa mleczna z kluskami

herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1206

Węglowodany:137,69

Tłuszcze:74,93

Białko:45,27

ŚNIADANIE II

Gruszka

 

OBIAD

Barszcz czerwony z jajkiem zabielany,pierogi z mięsem, surówka z pora kompot.

Nr:1,3,7,9

 

PIĄTEK 12.10.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem,pasta z makreli z twarożkiem,koncentrat pomidorowy ,szczypiorek

herbata z cytryną.

Nr:1,4,7

Kcal:1054

Węglowodany:136,21

Tłuszcz:40,09

Białko:38,66

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

OBIAD

Zupa jarzynowa,naleśniki z serem, herbata z cytryną .

Nr:1,3,7,9

Alergeny występujące w posiłkach:(zaznaczane w jadłospisie pogrubionym drukiem)

1. Zboża zawierające gluten(pszenica,żyto,jęczmień,owies,orkisz)

2. Skorupiaki i produkty pochodne

3. Jaja i produkty pochodne

4. Ryby i produkty pochodne

5. Orzeszki ziemne ,orzechy arachidowe i produkty pochodne

6. Soja i produkty pochodne

7. Mleko i produkty pochodne

8. Orzechy tj:migdały,orzechy włoskie,laskowe ,nerkowca,pistacjowe i produkty pochodne

9. Seler i produkty pochodne

10.Nasiona sezamu i produkty pochodne

11.E 220-228 dwutlenek węgla siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10mg/kg lub 10mg/w przeliczeniu na So2

12. Łubin i produkty pochodne

13. Mięczaki i produkty jego pochodne

14. Musztarda-składnik uczuleniowy gorczyca

Przyroda

Przyroda jesienią

  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
  • poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  • wyjaśnianie znaczenia słów owoce egzotyczne, podawanie ich przedstawicieli
  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
  • zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy)
  • poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych

Podstawy ekologii

  • szanowanie wody, niemarnowanie jej.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach)
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach
  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestniczenie w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

-  rysowanie po śladzie

  • prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych                      z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
  • wyszukiwanie takich samych symboli graficznych – figur, liter, cyfr.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego.
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

Przyroda

Przyroda jesienią

  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
  • poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  • wyjaśnianie znaczenia słów owoce egzotyczne, podawanie ich przedstawicieli
  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
  • zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy)
  • poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych

Podstawy ekologii

  • szanowanie wody, niemarnowanie jej.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach)
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach
  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestniczenie w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

-  rysowanie po śladzie

  • prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych                      z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
  • wyszukiwanie takich samych symboli graficznych – figur, liter, cyfr.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.

Liczenie

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego.
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

JADŁOSPIS OD DNIA 17.09.2018 DO DNIA 21.09.2018

 

PONIEDZIAŁEK 17.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem,szynka wieprzowa,

pomidor,herbata z cytryną,kawa inka.

Nr:1,7

Kcal:1102

Węglowodany:148,50g

Tłuszcze:39,96g

Białko:34,21g

ŚNIADANIE II

Jabłko/marchewka

 

 

OBIAD

Zupa selerowa z grzankami,łazanki z kapustą,

kompot.

Nr:1,7,9

 

 

WTOREK 18.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,

zupa mleczna z płatkami czekoladowymi,

herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1283

Węglowodany:157,91g

Tłuszcze:57,93 g

Białko:40,92g

ŚNIADANIE II

Jogurt waniliowyJoguś

Nr:7

 

OBIAD

Rosół z makaronem, potrawka z kurczaka z cebulką,ziemniaki,marchewka z groszkiem,kompot

Nr:1,3,7,9

 

 

ŚRODA 19.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo mieszane z masłem, żywiecka,ogórek, rzodkiewka,ser żółty,kakao,herbata z cytryną.

Nr:1,7

Kcal:1367

Węglowodany:137,86g

Tłuszcze:65,38g

Białko:60,02g

ŚNIADANIE II

Orzechy włoskie

Nr:8

 

OBIAD

Zupa jarzynowa,kotlet schabowy ,ziemniaki,

mizeria,kompot.

Nr:1,7,9

 

 

CZWARTEK 20.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Bułka grahamka z masłem,serek owocowy Danio ,

kakao,herbata z cytryną .

Nr:1,7

Kcal:1122

Węglowodany:149,80g

Tłuszcz:42,61g

Białko:43,68 g

ŚNIADANIE II

Jabłko

 

 

OBIAD

Zupa koperkowa ,pulpety drobiowe w sosie śmietanowym,kasza bulgur,pomidor z cebulka,

kompot.

Nr:1,3,7,9,

 

 

 

 

PIĄTEK 21.09.2018

 

 

ŚNIADANIE

Pieczywo razowe z masłem, pasta rybna z makreli(jako gotowane na twardo,majonez,ogórek kiszony) ,herbata z cytryną.

Nr:1,3,4,7

Kcal:1130

Węglowodany:141,07g

Tłuszcze:41,03g

Białko:46,56g

ŚNIADANIE II

Jogurt owocowy Gratka

Nr:7

 

OBIAD

Barszcz ukraiński,pierogi ruskie ,herbata owocowa.

Nr:1,3,7,9

 

 

 

 

Alergeny występujące w posiłkach:(zaznaczane w jadłospisie pogrubionym drukiem)

1. Zboża zawierające gluten(pszenica,żyto,jęczmień,owies,orkisz)

2. Skorupiaki i produkty pochodne

3. Jaja i produkty pochodne

4. Ryby i produkty pochodne

5. Orzeszki ziemne ,orzechy arachidowe i produkty pochodne

6. Soja i produkty pochodne

7. Mleko i produkty pochodne

8. Orzechy tj:migdały,orzechy włoskie,laskowe ,nerkowca,pistacjowe i produkty pochodne

9. Seler i produkty pochodne

10.Nasiona sezamu i produkty pochodne

11.E 220-228 dwutlenek węgla siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10mg/kg lub 10mg/w przeliczeniu na So2

12. Łubin i produkty pochodne

13. Mięczaki i produkty jego pochodne

14. Musztarda-składnik uczuleniowy gorczyca

Zarządzenie powołujące inspektora ochrony danych

ZARZĄDZENIE 4/2018/2019 z dnia 26.09.2018 roku Dyrektora Gminnego Przedszkola w Kurowie

w sprawie wprowadzenia Polityki Ochrony Danych.

 

Zarządzenie Nr 5/2018/2019 Dyrektora Gminnego Przedszkola w Kurowie z dnia 26 września 2018 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie placówki.

 

Klauzula informacyjna - monitoring wizyjny

 

ZARZĄDZENIE NR 23/2017/2018 z dnia 02.07.2018 Dyrektora Gminnego Przedszkola w Kurowie

w sprawie wprowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych

 

Klauzula informacyjna przepis prawa

 

Klauzula informacyjna - przesłanka umowy

 

 

Klauzula informacyjna - przesłanka zgody

 

Copyright © 2019 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.