Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

616620
DzisiajDzisiaj378
WczorajWczoraj1314
W tym tygodniuW tym tygodniu378
W tym miesiącuW tym miesiącu32573
WszystkieWszystkie616620

Gościmy

Odwiedza nas 141 gości oraz 2 użytkowników.

  • lubeka
  • paneckae

„Nie rozśmieszaj mnie” – rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie. Jedno z nich usiłuje być poważne i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać. Drugie ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu się to uda, następuje zamiana ról. Po zakończeniu ćwiczeń w parach dzieci próbują odpowiedzieć na pytania: Co czułeś/czułaś w trakcie tego ćwiczenia? Czy łatwo było zachować powagę? Co ci w tym pomagało, a co utrudniało to zadanie?

- karty pracy (nr 4) str. 22b – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania, 23a – kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie

Oglądanie zdjęć, książek o Warszawie z internetu (jest już czynna biblioteka), rozpoznawanie i nazywanie charakterystycznych miejsc stolicy. Kto może odnajduje Warszawę na mapie polski.

Słuchanie opowiadania "Zakochany w syrenie"

„Ćwiczenia oddechowe i narządów artykulacyjnych.
• Naśladowanie nadmuchiwania balonika.
• Naśladowanie zlizywania czekolady z warg.
• Liczenie zębów poprzez dotykanie ich językiem.
• Wysuwanie języka do przodu i cofanie w głąb jamy ustnej”

Zabawa matematyczna

Rodzic chowa w pokoiku (kąciku dziecka) klocki różnego koloru. Dziecko odnajduje klocki, segreguje wg koloru, przelicza i określa, których jest najmniej, a których najwięcej.

„Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci powtarzają za rodzicem tekst rymowanki i kreśląc w powietrzu rękami owale – jajka.
„Pisanki, pisanki, jajka kolorowe:
niebieskie, czerwone i pomarańczowe.””

(Przewodnik metodyczny 3- latek „Kolorowy start: marzec – czerwiec”)

 

Film przedstawia zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.

  1. Jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę?
  2. Pierwsze wiosenne kwiaty.
  3. Pory roku w przyrodzie.
  4. Co to są bazie i kotki?
  5. Pracujące pszczoły.

Roztapiający się śnieg i lód na jeziorze. 

oto link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO ORAZ POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO - SKŁADANIE DOKUMENTÓW

DO PRZEDSZKOLI DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST

GMINA KURÓW NA ROK SZKOLNY 2020/2021

Harmonogram rekrutacji(na podstawie Zarządzenia NR 8/2019 Wójta Gminy Kurów
z dnia 11 luty 2020 r.)

Lp.

Rodzaj czynności

Termin

Termin postępowania uzupełniaj.

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków
lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym

od 17 lutego 2020 r

do 03 marca 2020 r

od 14 kwietnia 2020 r

do 21 kwietnia 2020 r

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

od 17 marca 2020 r

do 23 marca 2020 r

23 kwietnia 2020 r

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

26 marca 2020 r

24 kwietnia 2020 r

4.

Potwierdzenie przez rodzica

kandydata woli przyjęcia

w postaci pisemnego oświadczenia

do 03 kwietnia 2020 r

do 28 kwietnia 2020 r

5.

Podanie do publicznej wiadomości
przez komisję rekrutacyjną
listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

do 08 kwietnia 2020 r

do 30 kwietnia 2020 r

6.

Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

do 7 dni od dnia - podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

7.

Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęcia

do 5 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

8.

Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia

do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia

9.

Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia

do 7 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

Piosenka i wiersz na listopad

Wiersz „Mam cztery lata” Urszula Piotrowska

Dla mamy jestem szkrabem, mój skrzacie woła tata.

Uwierzyć wciąż nie mogą, że mam aż cztery lata.

Bo ja przecież wszystko wiem i powtarzam cały dzień.

Wasze dziecko jest już duże, może samo umyć buzię.

Włożyć buty i ubranie i ze smakiem zjeść śniadanie.

Umie zetrzeć kurze z szafki, dba o książki i zabawki.

Zawsze grzecznie idzie drogą i nie ciągnie psa za ogon.

Pomagam chętnie mamie, wyręczać lubię tatę.

Mieć swoje obowiązki chce każdy czterolatek.

Piosenka „Piosenka na chłodne dni” sł. A. Galica, muz.T. Pabisiak

1.Umiem włożyć już buciki,

kurtkę zapiąć na guziki.

Ref. Chociaż trochę chłodno dziś,

to na spacer trzeba iść.

2.Wkładam czapkę i sweterek,

mogę iść juź na spacerek.

Ref.: Chociaż...

3. Rękawiczki, ciepły szalik

zimno mi nie będzie wcale.

Ref.: Chociaż...

Piosenka i wiersz na listopad

Wiersz „Mam cztery lata” Urszula Piotrowska

Dla mamy jestem szkrabem, mój skrzacie woła tata.

Uwierzyć wciąż nie mogą, że mam aż cztery lata.

Bo ja przecież wszystko wiem i powtarzam cały dzień.

Wasze dziecko jest już duże, może samo umyć buzię.

Włożyć buty i ubranie i ze smakiem zjeść śniadanie.

Umie zetrzeć kurze z szafki, dba o książki i zabawki.

Zawsze grzecznie idzie drogą i nie ciągnie psa za ogon.

Pomagam chętnie mamie, wyręczać lubię tatę.

Mieć swoje obowiązki chce każdy czterolatek.

Piosenka „Piosenka na chłodne dni” sł. A. Galica, muz.T. Pabisiak

1.Umiem włożyć już buciki,

kurtkę zapiąć na guziki.

Ref. Chociaż trochę chłodno dziś,

to na spacer trzeba iść.

2.Wkładam czapkę i sweterek,

mogę iść juź na spacerek.

Ref.: Chociaż...

3. Rękawiczki, ciepły szalik

zimno mi nie będzie wcale.

Ref.: Chociaż...

Piosenka : Święto mamy
1.Urosły w ogrodzie piękne tulipany.
Bukiet z nich zrobimy specjalnie dla mamy.
Ref. Raz, dwa, trzy, raz, dwa trzy.
Żółte i czerwone każdy z nich ciekawie
zerka w inną stronę.

2.Mama się uśmiecha kwiaty się kłaniają

I do tańca mamę pięknie zapraszają

Ref.
3.Tańczą tulipany tańczy z nimi mama

   Sto lat żyj mamusiu śpiewa łąka cała

Piosenka : „Święto taty”

1. Słońce mocno przygrzewa,
jaki piękny mamy maj,
Święto Taty już się zbliża,
szumi rzeka, szumi gaj.

2.Zerwę kwiatki pachnące,
piękny bukiet zrobię sam,
złożę Tacie dziś życzenia
i w prezencie kwiaty dam.

3. Potem razem pójdziemy,
spacerować poprzez las,
bardzo lubię z moim Tatą
spędzać wspólnie wolny czas.

Wiersz “Urwis”:
Chociaż jestem urwis mały,
ale to nie wada przecież.
Bez urwisów to by były
straszne nudy
Jak też dobrze urwisują,
tak też dobrze i kochają.
I ja kocham Cię Mamusiu
z serduszka całego.
I życzę Ci serdecznie
wszystkiego najlepszego.

Wiersz “W pokoiku na stoliku”:
W pokoiku na stoliku
stało mleczko i jajeczko.
Przyszedł kotek wypił mleczko, a ogonkiem stłukł jajeczko.
Przyszła mama kotka zbiła,
a skorupki wyrzuciła.
Przyszedł tata kotka schował,
a mamusię pocałował.

Treści programowe:

Miejscowość, region

Miejsce zamieszkania

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc.

Polska i Polacy

Poczucie przynależności narodowej

  • zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (architektury, krajobrazu, zjawisk atmosferycznych, okazów przyrodniczych itp.).
  • poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  • słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach

wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach. Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

W świecie techniki

Działalność badawcza

  • naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru

tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż). Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie kredkami
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-  ze śpiewem

-  rytmicznych

-  ilustracyjnych.

W świecie sztuki – teatr

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, Grupa MAC S.A. 2018 (s. 33, 41−47, 52, 63, 67, 82, 98, 100, 103, 109, 112, 114−117).

Zabawy i zajęcia ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych nr 33,34.
  • Zabawy ruchowe: Tunele, Podaj do mnie, Gdzie kto mieszka?
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Zwiedzamy Łazienki Królewskie.
  • Improwizacja ruchowa do muzyki ludowej.
  • Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec figur.
  • Zabawy orientacyjno-porządkowe: Stań w szeregu i licz, Moja miejscowość.
  • Zabawa ruchowa ćwicząca wszystkie partie mięśni – Zróbcie tak jak ja.
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Jesteśmy dla siebie mili.
  • Zabawa bieżna Wracamy do domu.
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 28.

Zabawy na świeżym powietrzu. I 4, I 5, II 11, III 2, III 4, IV 13, IV 15

Copyright © 2020 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.