Wychowanie

Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

269594
DzisiajDzisiaj578
WczorajWczoraj1060
W tym tygodniuW tym tygodniu1638
W tym miesiącuW tym miesiącu7664
WszystkieWszystkie269594

Gościmy

Odwiedza nas 43 gości oraz 0 użytkowników.

ZABAWY MATEMATYCZNE DLA PRZEDSZKOLAKÓW

 

Liczenie klamerek do bielizny


Czego uczysz: Liczenia, nazw liczb, wzajemnej odpowiedniości


Materiały potrzebne do nauki: Tektura, mazak, klamerki do bielizny


Przebieg: Do budowy planszy może być wykorzystany dowolny rodzaj tektury. Podziel tekturę na pięć części, tak jak to jest pokazane na rysunku. Narysuj jedną kolorową kropkę w pierwszej części, dwie w drugiej itd., aż do pięciu. Podobnie jak na tekturce, narysuj na klamerkach kropki – jedną na pierwszej, dwie na drugiej itd. Oprócz tego ponumeruj kropki od 1 do 5. Po kilku próbach dziecko z przyjemnością samo będzie przypinało klamerki do części tektury z odpowiednią liczbą kropek. Po pewnym czasie dziecko skojarzy nazwy liczb z liczbą kropek.

Czytaj więcej: Zabawy matematyczne dla przedszkolaków - propozycje dla rodziców

Jak rozwijać umiejętności matematyczne u dziecka

Rodzice zazwyczaj bardzo przeżywają fakt, że ich dziecko idzie do szkoły, bardzo chcą pomóc mu w dobrym starcie. Ćwiczą z nim w domu czytanie, pisanie, liczenie.

Rozpatrując problem przygotowania dzieci do nauki w szkole, zajmę się rozwijaniem umiejętności matematycznych u dzieci.

Wielu rodziców chcąc przygotować dziecko do nauki lub chcąc pomóc mu w nauce stara się uczyć dziecko za pomocą wyjaśniania, niestety efekt jest niezadowalający. Dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym myśli na poziomie konkretnym. Musi prawdy odkryć samo. Dlatego zamiast tłumaczyć mu, dlaczego tak jest, lub skąd się to wzięło, lepiej skłonić je do obserwacji lub wykonania doświadczenia, gdyż jest to najlepszy sposób na zrozumienie złożoności zjawisk. Dojrzałości psychicznej do uczenia się matematyki nie można ukształtować przez tłumaczenie. Dojrzałość tę dziecko musi samo zdobyć, odkryć i wypróbować. Rodzice powinni stworzyć mu do tego odpowiednie warunki.

Na początku klasy I odbywają się zajęcia dotyczące położenia przedmiotu względem innych przedmiotów z użyciem terminów: przed, za, nad, pod, z przodu, z tyłu, z prawej, z lewej oraz zdolność rozróżniania strony lewej i prawej. Dziecko najpierw określa kierunki położenia przedmiotów w przestrzeni względem własnego ciała, a następnie względem innych przedmiotów.

Czytaj więcej: Jak rozwijać umiejętności matematyczne u dziecka

Każde dziecko pod choinką znajduje co roku szereg upominków. Są to najczęściej wymarzone lalki, klocki, inne zabawki lub słodycze. W zamożniejszych rodzinach bywają komputery, drogi sprzęt sportowy, markowe ubrania. Są to przedmioty, które choć dziś potrzebne z czasem ulegają zniszczeniu, zużyją się i przestają cieszyć.

Co zatem ofiarować dziecku, aby dary przetrwały całe życie, aby mógł je ofiarować każdy rodzic bez względu na zasobność portfela? Są takie dary, które tylko my możemy naszym dzieciom dać, dary na które każde dziecko z utęsknieniem czeka:

Czytaj więcej: Chcesz być doskonałym rodzicem?

Copyright © 2018 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.