Gminne Przedszkole w Kurowie


im. Czesława Janczarskiego, ul. Piramowicza 1, 24-170 Kurów, tel./fax. 818811041

Get Adobe Flash player

RODO

Przedszkole w Ruchu

Licznik odwiedzin

1104745
DzisiajDzisiaj454
WczorajWczoraj957
W tym tygodniuW tym tygodniu4180
W tym miesiącuW tym miesiącu18449
WszystkieWszystkie1104745

Gościmy

Odwiedza nas 66 gości oraz 0 użytkowników.

  1. Budowanie zamków z klocków.

Po zbudowaniu zamków dzieci określają, kto może mieszkać  w ich budowlach.

Można wybudować podobne zamki:

  1. Zestaw zabaw ruchowych – nr XXVIII.

    Poznawanie i wyczuwanie własnego ciała:

  • maszerowanie w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan,
  • podskakiwanie na jednej nodze,
  • chodzenie tyłem w siadzie podpartym (jak pająk).

    Zdobycie pewności siebie i orientacji w przestrzeni:

  • W pewnej odległości od siebie, układamy na podłodze np. pluszaki, klocki lub małe samochody. Dzieci - slalomem czwo­rakują między przedmiotami.

    Ćwiczenia przeciwko:

  • turlanie partnera po sali,
  • klęk prosty – delikatne siłowanie się.

3. Inscenizowanie wiersza H. Bechlerowej Makówkowy teatrzyk .

Do przedstawienia można wykorzystać zabawki znajdujące się w domu. Przedstawienie bohaterów wiersza – mamy, taty, córek: dużej, małej i maleńkiej.

    Makówkowy teatrzyk –

     jest tu na co popatrzeć!

     Makówkowa rodzina

     przedstawienie zaczyna.

    Jest tata, Mak wąsaty,

i    mama w chustce w kwiaty,

i     córeczki w sukienkach:

     duża,

      mała,

      maleńka.

    Makówkowa rodzina

    właśnie taniec zaczyna.

    Już tata Mak z wąsami

macha w górze rękami

i kłania się, i śpiewa,

jak to się mak zasiewa.

Do rodziny mówi tak:

– Razem ze mną siejcie mak!

Sieje mak razem z tatą

mama w chustce w kwiaty

i córeczki w sukienkach:

duża,

mała,

maleńka.

Kończy się przedstawienie!

Słuchamy zapatrzeni...

Jest cisza, spokój taki,

jakby kto posiał makiem.

4.Rozmowa na temat przedstawienia.

  • Kto występował w przedstawieniu?
  • Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka?
  • Co robili?

               Wyjaśnienie znaczenia słów: cisza jak makiem zasiał.

5. Ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek Ile wróbli?

Dzieci słuchają wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzają liczebniki, licząc do pięciu.

    Siedzi na drucie wróbelek mały.

    Przyfrunął drugi i plotkowały.

    Teraz niech dzieci pięknie poćwiczą

i    na wydechu ptaszki policzą:

Jeden, dwa….*

     Do wróbli owych przyfrunął trzeci.

Ile jest wróbli? Policzcie, dzieci.

Jeden, dwa, trzy...*

A już za chwilę nowy tu siedział.

Ile jest wróbli? Kto będzie wiedział?

Jeden, dwa, trzy, cztery…*

Piąty wróbelek do ptaków leci.

Ile jest ptaszków? Czy wiecie, dzieci?

Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.* (...)

(Przewodnik metodyczny 4- latek „Kolorowy start: kwiecień - czerwiec”)

6.Zabawa orientacyjno-porządkowa Wielkoludy i krasnoludki.

Dzieci poruszają się tak jak „dyktuje” muzyka:

- raz są wielkoludami – chodzą z rękami uniesionymi wysoko;

- raz są krasnoludkami – poruszają się w podskokach.

Muzyka do zabawy;

https://chomikuj.pl/dobrowolek1/PRZEDSZKOLE/Muzyka/melodie+do+zabaw+s*c5*82uchowo+-+ruchowych/Podklad+muzyczny+do+zabaw+-+Wysoko-nisko*2c+Misie+i+pajace*2c+Niskie+dzwieki,345228436.mp3(audio)

Copyright © 2021 Przedszkole w Kurowie  Rights Reserved.