prezent dla mikołaja - zabawy na czwartek 09.XII.
1.Imiona dla reniferów – zabawa twórcza.
Worek, dowolne zabawki.
Rodzice mówią dzieciom, że św. Mikołaj tworzy zaprzęg reniferów. Każdy renifer nosi imię na cześć
wylosowanej zabawki. Dziecko losuje zabawkę z worka i wymyśla nazwę imienia
renifera, np. Klockosław, Lalecznik, Piłeczek, itp.
Czytaj więcej: prezent dla mikołaja - zabawy na czwartek 09.XII.
akcja "pomagam" ! - zabawy na środę 08.XII.
1. Czapka, broda i czerwony strój… – zabawa logorytmiczna.
Dzieci śpiewają piosenkę na melodię piosenki „S-A-N-T-A Super Simple Songs” i naśladują ją ruchem (można mówić jako wierszyk).
Dzieci:
Czapka, - ręce mają złożone nad głową,
Broda - rysują oburącz kształt brody,
i czerwony strój - wskazują rękami ubranie,
To święty Mikołaj! - dłonie wyciągają przed siebie,
Świę – ty Mi – ko – łaj, klaszczą w rytm sylab,
Świę – ty Mi – ko – łaj,
Świę – ty Mi – ko – łaj,
Wiezie nam prezenty - udają, że trzymają w ręce prezent.
mikołajowe niespodzianki - zabawy na wtorek 07.XII
1. Coś czerwonego – zabawa twórcza.
Rodzice opowiadają dzieciom, że Mikołaj lubi czerwone rzeczy. Na zasadzie burzy mózgów dzieci
wymieniają nazwy rzeczy w tym kolorze.
Czytaj więcej: mikołajowe niespodzianki - zabawy na wtorek 07.XII
poznajemy mikołaja - zabawy na poniedziałek 6XII.
1. Sanki Mikołaja – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Rodzice śpiewają piosenkę na dowolną melodię. Dzieci pokazują jej treść ruchem. Po ostatnim
wersie klaszczą w dłonie i kładą się na ziemi.
Dzieci:
Jadą, jadą, jadą, jadą - przemieszczają się po dywanie w linii prostej,
Mikołaja sanki. - rozstawiają ręce szeroko,
Omijają, omijają - przemieszczają się slalomem,
sople i bałwanki - rysują w powietrzu sopel i bałwana,
Święty chce prezent dać - stają nieruchomo,
Idźcie dzieci spać! - wyśpiewują wers, maszerując w miejscu, a następnie klaszczą w dłonie i kładą się na dywanie.
Czytaj więcej: poznajemy mikołaja - zabawy na poniedziałek 6XII.
barbórka i mikołajki - zabawy na piątek 3.Xii.
1. Renifery – zabawa logorytmiczna.
Rodzice wyjaśnią dzieciom, że zamieniają się w renifery i będą naśladować stukot ich kopyt. Zrobią
to za pomocą kląskania (czyli „klaskania” językiem). Rodzice prezentują dzieciom prawidłowy sposób kląskania. Kląskamy naprzemienne – raz z ustami w szerokim uśmiechu, raz z ustami ułożonymi jak
przy wymawianiu głoski u.
Czytaj więcej: barbórka i mikołajki - zabawy na piątek 3.Xii.
Strona 3 z 5