Model 6 - latka

 

dziewczynka i misROZWÓJ SPOLECZNO -EMOCJONALNY
  • zna swoje imię nazwisko,
  • zna adres zamieszkania,
  • potrafi współdziałać z dziećmi w zabawie,
  • potrafi nawiązywać bliskie kontakty z dziećmi,
  • właściwie reaguje na sukces i porażkę,
  • umie określić swój stan emocjonalny,
  • potrafi panować nad negatywnymi emocjami,
  • przestrzega ustalonych w grupie zasad,
  • jest świadome swoich praw i obowiązków,
  • potrafi szanować własność swoją i innych,
  • jest samodzielne w czynnościach codziennych,
  • potrafi dbać o ład i porządek w najbliższym otoczeniu (dom -pokój, przedszkole -sala),
  • zna kolejność pór roku,
  • zna kolejność dni tygodnia.

ROZWÓJ RUCHOWY

  • rozumie konieczność czynnego uczestniczenia w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
  • rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu bez względu na porę roku,
  • potrafi przestrzegać reguł gry.

Czytaj więcej: Model 6 - latka

Model 5 - latka

rysowanieSPRAWNOŚĆ MANUALNA

  • prawidłowo trzyma narzędzia pisarskie,
  • potrafi posługiwać się nożyczkami,
  • podejmuje próby pisania znaków litero -podobnych z zachowaniem prawidłowego kierunku (od strony lewej do prawej),
  • odrysowuje kształty,
  • lepi z plasteliny formy płaskie, przestrzenne, zapełnia kontury prostych obrazków,

SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

  • reaguje na sygnały: wzrokowe, werbalne, dźwiękowe,
  • biega w różnych kierunkach ze zmianą tempa i szyku,
  • utrzymuje równowagę,
  • potrafi piłkę rzucić i toczyć,
  • potrafi wykonać podskok: jednonóż i obunóż,
  • porusza się na czworakach w różnych kierunkach.

Czytaj więcej: Model 5 - latka

Model 4 - latka

klocekEDUKACJA ZDROWOTNA
  • potrafi posługiwać się łyżką i widelcem,
  • potrafi kulturalnie zachować się przy stole,
  • zgłasza potrzeby fizjologiczne, potrafi korzystać z toalety,
  • sygnalizuje oddalenie od grupy,
  • zna swoje imię i nazwisko.

SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

  • bierze aktywny udział w zabawach,
  • reaguje na sygnały dźwiękowe i polecenia,
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • potrafi zdejmować i zakładać buty,
  • podejmuje próby ubierania się i rozbierania,
  • odkłada rzeczy na miejsce,
  • pomaga dorosłym w prostych pracach,
  • bierze udział w uroczystościach i zabawach,
  • uznaje prawo do korzystania ze wspólnych zabawek,
  • podejmuje próby zapinania guzików, zasuwania suwaków.

Czytaj więcej: Model 4 - latka

Model 3 - latka

chloiec i misROZWÓJ MOWY I MYŚLENIA

  • słucha i rozumie polecenia oraz dłuższe treści słowne np. bajki, opowiadania,
  • potrafi wyrażać swoje myśli i uczucia.
 

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, obok itp.).
  • określa kierunki: w przód, do tyłu, na dół,
  • określa wielkości przedmiotów (mały -duży, gruby -chudy, długi -krótki) i ich ciężar (ciężki -lekki),
  • manipuluje figurami geometrycznymi (klocki, mozaika) przestrzennymi i płaskimi,
  • zapoznaje się z określeniem czasu: długo -krótko, teraz -potem,
  • poznaje zbiory przedmiotów,
    • potrafi porównać liczebność zbiorów (dużo -mało).

Czytaj więcej: Model 3 - latka