Model 5 - latka
SPRAWNOŚĆ MANUALNA
- prawidłowo trzyma narzędzia pisarskie,
- potrafi posługiwać się nożyczkami,
- podejmuje próby pisania znaków litero -podobnych z zachowaniem prawidłowego kierunku (od strony lewej do prawej),
- odrysowuje kształty,
- lepi z plasteliny formy płaskie, przestrzenne, zapełnia kontury prostych obrazków,
SPRAWNOŚĆ RUCHOWA
- reaguje na sygnały: wzrokowe, werbalne, dźwiękowe,
- biega w różnych kierunkach ze zmianą tempa i szyku,
- utrzymuje równowagę,
- potrafi piłkę rzucić i toczyć,
- potrafi wykonać podskok: jednonóż i obunóż,
- porusza się na czworakach w różnych kierunkach.
EDUKACJA UMYSŁOWA
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt,
- klasyfikuje przedmioty wg jednej i więcej cech (kolor, kształt, wielkość , grubość),
- zna określenie długości: długi -dłuższy, krótki -krótszy,
- wyodrębnia w zbiorze podzbiory,
- zna i posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- posługuje się nazwami: dni tygodnia, pór roku.
ROZWÓJ MOWY I MYŚLENIA
- stosuje poprawne formy fleksyjne,
- posługuje się zdaniami złożonymi,
- układa treść historyki obrazkowej składającej się z trzech części,
- odtwarza z pamięci krótkie wiersze, teksty piosenek, rymowanki,
- rozwiązuje proste zagadki,
- dokonuje analizy i syntezy sylabowej prostych wyrazów,
- wyodrębnia głoskę w nagłosie słowa,
- opowiada treść wysłuchanego tekstu.
EDUKACJA PRZYRODNICZA
- rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa,
- rozumie podstawowe pojęcia związane z ochroną środowiska naturalnego: segregacja śmieci, zanieczyszczanie powietrza,
UMUZYKALNIENIE
- śpiewa indywidualnie i zbiorowo,
- rytmicznie maszeruje,
- improwizuje ruchem treść piosenki.
SAMOOBSŁUGA
- potrafi samodzielnie: ubrać się i rozebrać,
- potrafi dobrać strój do aktualnej pory roku,
- utrzymuje porządek w przedszkolu.
WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE
- przestrzega zasady zgodnego współżycia w grupie,
- rozumie konieczność pełnienia dyżurów,
- szanuje własność i wytwory pracy kolegów,
- ocenia poprawnie zachowanie,
- przestrzega zasad kulturalnego korzystania ze wspólnych pomieszczeńi urządzeń.
ORIENTACJA W OTOCZENIU SPOŁECZNYM
- zna: imię i nazwisko oraz nazwę miejscowości,
- rozpoznaje i nazywa podstawowe symbole narodowe: nazwa stolicy, największe rzeki,
- potrafi zaśpiewać jedną zwrotkę hymnu.