Model 5 - latka

rysowanieSPRAWNOŚĆ MANUALNA

  • prawidłowo trzyma narzędzia pisarskie,
  • potrafi posługiwać się nożyczkami,
  • podejmuje próby pisania znaków litero -podobnych z zachowaniem prawidłowego kierunku (od strony lewej do prawej),
  • odrysowuje kształty,
  • lepi z plasteliny formy płaskie, przestrzenne, zapełnia kontury prostych obrazków,

SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

  • reaguje na sygnały: wzrokowe, werbalne, dźwiękowe,
  • biega w różnych kierunkach ze zmianą tempa i szyku,
  • utrzymuje równowagę,
  • potrafi piłkę rzucić i toczyć,
  • potrafi wykonać podskok: jednonóż i obunóż,
  • porusza się na czworakach w różnych kierunkach.

EDUKACJA UMYSŁOWA

  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt,
  • klasyfikuje przedmioty wg jednej i więcej cech (kolor, kształt, wielkość , grubość),
  • zna określenie długości: długi -dłuższy, krótki -krótszy,
  • wyodrębnia w zbiorze podzbiory,
  • zna i posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
  • posługuje się nazwami: dni tygodnia, pór roku.

ROZWÓJ MOWY I MYŚLENIA

  • stosuje poprawne formy fleksyjne,
  • posługuje się zdaniami złożonymi,
  • układa treść historyki obrazkowej składającej się z trzech części,
  • odtwarza z pamięci krótkie wiersze, teksty piosenek, rymowanki,
  • rozwiązuje proste zagadki,
  • dokonuje analizy i syntezy sylabowej prostych wyrazów,
  • wyodrębnia głoskę w nagłosie słowa,
  • opowiada treść wysłuchanego tekstu.

EDUKACJA PRZYRODNICZA

  • rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa,
  • rozumie podstawowe pojęcia związane z ochroną środowiska naturalnego: segregacja śmieci, zanieczyszczanie powietrza,

UMUZYKALNIENIE

  • śpiewa indywidualnie i zbiorowo,
  • rytmicznie maszeruje,
  • improwizuje ruchem treść piosenki.

SAMOOBSŁUGA

  • potrafi samodzielnie: ubrać się i rozebrać,
  • potrafi dobrać strój do aktualnej pory roku,
  • utrzymuje porządek w przedszkolu.

WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE

  • przestrzega zasady zgodnego współżycia w grupie,
  • rozumie konieczność pełnienia dyżurów,
  • szanuje własność i wytwory pracy kolegów,
  • ocenia poprawnie zachowanie,
  • przestrzega zasad kulturalnego korzystania ze wspólnych pomieszczeńi urządzeń.

ORIENTACJA W OTOCZENIU SPOŁECZNYM

  • zna: imię i nazwisko oraz nazwę miejscowości,
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe symbole narodowe: nazwa stolicy, największe rzeki,
  • potrafi zaśpiewać jedną zwrotkę hymnu.