Wstydliwy problem

Moczenie nocne w znaczeniu klinicznym uważane jest za utrzymywanie się mimowolnego oddawania moczu podczas snu, powyżej pewnego wieku, w którym dziecko powinno już opanować dowolne oddawanie moczu w nocy. Granica tego wieku jest rozmaicie określana przez różnych autorów. Jest to najczęstsze przewlekłe zaburzenie psychosomatyczne u dzieci. Problem ten jest często marginalizowany poprzez rodziców i specjalistów , ponieważ nie stanowi zagrożenia dla zdrowia. Jest on również często ukrywany przez rodziców, co utrudnia rzetelną analizę jego skali.

Czytaj więcej: Wstydliwy problem

„Co to jest słuch fonematyczny?”

Jest wiele różnych definicji słuchu fonematycznego. Jedna z nich, określa słuch fonematyczny jako umiejętność rozróżniania fonemów (dźwięków mowy ludzkiej), występujących w danym języku. Wg niej jest to złożony proces analizy i syntezy dźwięków mowy. Oznacza to, że dziecko może wyodrębnić z potoku mowy - wyrazy, w wyrazach - sylaby, w sylabach - głoski, a także uchwycić kolejność głosek w wyrazie. Właściwie wykształcony słuch fonematyczny umożliwia prawidłową wymowę, wychwytywanie różnic między słowami podobnie brzmiącymi, ale mającymi inne znaczenie, a w końcu dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, co stanowi podstawę w nauce czytania i pisania. Słuch fonematyczny kształtuje się w trakcie rozwoju mowy dziecka w sposób spontaniczny i niezamierzony.

Słuch fonematyczny w dużym stopniu warunkuje osiągnięcie prawidłowego rozwoju mowy dziecka oraz opanowanie umiejętności czytania i pisania.

Zaburzenia słuchu fonematycznego utrudniają lub uniemożliwiają odbiór mowy, zaburzają rozwój mowy dziecka lub wywołują zaburzenia mowy już ukształtowanej. Często powodują trudności w czytaniu (uporczywe literowanie) i pisaniu ze słuchu.

Czytaj więcej: „Co to jest słuch fonematyczny?”

Przyjaźnie wśród przedszkolaków- ważna rzecz.

      

Każdy rodzic chciałby aby jego dziecko było odważne i koleżeńskie, łatwo nawiązywało kontakty z innymi dziećmi. Nie zawsze jednak tak się dzieje, czasem okazuje się, że nasze dziecko to typowy samotnik, który nie lubi bawić się z innymi. Oto kilka rad jak walczyć z nieśmiałością i wstydliwością naszej pociechy.

Czytaj więcej: Przyjaźnie wśród przedszkolaków- ważna rzecz.

Zdrowy Przedszkolak = Szczęśliwe Dziecko

KRĘGOSŁUP PRZEDSZKOLAKA.


To czy twoje dziecko będzie miało proste plecy i zdrowe stópki zależy od wielu czynników budowy ciała ,sposobu poruszania się, napięcia mięśniowego a często nawyków prawidłowego stania i siedzenia. Trzylatek ma jeszcze słabe mięśnie brzucha dlatego „wypina” go do przodu. Powoduje to że kręgosłup zbyt mocno wygina się do przodu /pogłębia się wtedy lordoza/. Jeśli mięśnie kręgosłupa, brzucha , pośladków malucha nie wzmocnią się za kilka lat pojawią się problemy. Zapewnij maluchowi maksimum ruchu. Gry i zabawy najlepiej na świeżym powietrzu to najbardziej skuteczna recepta, aby zapobiec wszelkim wadom postawy. Zachęcaj do jazdy na rowerze, hulajnodze, zimą chodźcie na sanki.. Jeśli masz możliwość dodatkowo zapisz go na basen i zajęcia korekcyjne .Zajęcia pomagają zapobiegać wadom postawy i je leczyć.

Czytaj więcej: Zdrowy Przedszkolak = Szczęśliwe Dziecko

Najważniejsze zachowania nawykowe, które warto kształtować u starszych przedszkolaków i małych uczniów

 

Nawyk pomagania innym. Wiek przedszkolny jest najlepszym okresem dla kształtowania potrzeby niesienia pomocy innym. W tym czasie dziecko chce być usłużne i chętne do pomocy. Dorośli powinni okazywać radość w obecności dziecka ( np.  głośno wszystkim opowiadać o tym, co dobrego zrobiło i jakie to jest ważne i potrzebne) . Dzięki temu dziecko zaczyna rozumieć, że pomaganie innym jest oczekiwaną powinnością i można być dumnym, jeżeli tak się postąpi

Czytaj więcej: Najważniejsze zachowania  nawykowe, które warto kształtować u  starszych przedszkolaków i małych...